JÁTÉKRA FEL!

Györkös Ágnes: Totem oszlop

  1. A játék neve, címe: Totem oszlop
  2. A játék pedagógiai célja: Közösségi élmény fejlesztése, Térlátás, térérzékelés, szem-kéz-láb koordináció, állóképesség, egyensúlyérzék, reagálás-gyorsaság, figyelemmegosztás. tolerancia, , labdavezetés, mennyiségi fogalom megértése, több-kevesebb-egyenlő, magasabb-alacsonyabb fogalmak, színlátás. Szabálytudat erősítése.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Tornateremben szerek elpakolása, a játékot két részben játszuk, a csoportot két részre osztom, mert a balesetveszélyt próbálom csökkenteni azzal,hogy futás közben ne szaladjanak egymásnak. Így több a hely a játékra, játéktérre. A csoport másik felére a másik óvónő vigyáz.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Színes labdák
  12. Technikai igény: Tágas üres tér, csúszásmentes, egyenletes talaj.
  13. Az előkészítés feladatai: Óvodában az előkészítéshez úgy gondolom hozzá tartozik, hogy előtte minden kisgyereket a mosdóba kísérjek, hogy a játék alatt ne forduljon elő probléma. A tornateremben előre kiválasztom a megfelelő mennyiségű labdákat, és figyelek arra, hogy különböző színűek is legyenek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék szabadon választható, de amint a labdát meglátják a gyerekek, azonnal mindenki játszani szeretne.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Minden torna foglalkozás előtt bemelegítünk, kis tornával, majd rövid futással. A játék előtt kiosztom a labdákat, és pattogtathatják, feldobják-elkapják, azaz gyakorolják a labdafogást. Ezután kezdem a játék ismertetését.
  17. A játék menete, játékszabályok: A kis indiánok futnak össze-vissza. Jelzésre pl. (oszlop kiáltás), társakat keresve,oszlopot építenek a labdákból. .A játékvezető ( törzsfőnök) kiált egy számot, pl. 3-4 vagy 5. Eszerint kell építeni, ha valahol már meg van az adott szám, oda több labdát nem lehet tenni, tovább kell menni, és újabb oszlopot kell építeni, vagy körülnézni, hova tudnak még tenni, hogy meglegyen a pl. 3db. Ha valakinek már nem sikerült elhelyeznie a labdát, akkor a törzsfőnök helyett ő döntheti el, a következő játékban melyik számot mondja be 5-ig, esetleg nagycsoportos óvodásoknál akár 6-ig, (magasságuk miatt) azaz a következő játékban mekkora totem oszlopot kell építeni.
  18. A játék lezárása: A játék végén, szabad játékot biztosítok a labdákkal. De ügyelve a további biztonságra.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, dicséret, és dicséret. Jutalmazás egy-két választott játék, amihez kedvük van. Esetleg felkínálok 4-5 játéklehetőséget, és a többség szavazata dönti el, melyik legyen.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lábbal labdavezetéssel, pattogtatással, feldobás, elkapás után jelzést adni, hogy oszlopot építsenek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék szabályának érthető magyarázata. A játéktér biztosítása, belesetveszély elhárítása, megelőzése. Esetleges konfliktusok elhárítása.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Györkös Ágnes