JÁTÉKRA FEL!

Györkőné Horváth Magdolna Andrea: Időfogó

  1. A játék neve, címe: Időfogó
  2. A játék pedagógiai célja: 2. A játék pedagógiai célja: viselkedés társas helyzetben, egymásra figyelés, az esetleges kudarcélmény megfelelő elfogadása, a tanuláshoz kapcsolódó szorongás oldása (idői tájékozódás fejlesztése).
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék eszközének kiválasztása (babzsák labda helyett), alkalmazkodik a helyhez és a berendezéshez (üveges szekrények).
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: babzsák (1db)
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: babzsák előkészítése, esetleg bútorok átrendezése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A mai foglalkozáson ismét a hét napjait fogjuk gyakorolni. Egy új játék lesz a segítségünkre, melynek neve: „Időfogó”. Ezen a foglalkozáson Időországba fogunk kalandozni, segítünk az ott élő embereknek elkapni a hét napjait, amelyek pár napja elkóboroltak, össze-vissza rohangálnak a városban. Az emberek nem tudják eldönteni, hogy mikor milyen napra ébrednek. Segítsünk nekik elfogni és helyes sorrendbe állítani a hét napjait!
  17. A játék menete, játékszabályok: : Az Időfogó című játékhoz szükségünk van egy babzsákra. Aki a babzsákot fogja, az lesz a mesternyomozó. A mesternyomozó elkiáltja bármelyik napnak a nevét és a babzsákot odadobja valamelyik társának. Akármelyik napot kimondhatja, amelyik éppen az eszébe jut. Aki elkapta a babzsákot, az leguggol. A mellette álló 2 játékos lesz a segédnyomozó, akik úgy kaphatják el a szökésben lévő napot, hogy rámutatnak és hangosan kimondják a sorban utána következő napot. A továbbiakban mindig az lesz az új mesternyomozó, akinél a babzsák van. Aki eltéveszti, nem a megfelelő napot sorolja, annak a nyomozónak gyakorló pályára kell mennie és csak akkor térhet vissza az üldözéshez, ha helyesen végigmondja a hét napjait. Remélem, hogy gyorsan elfogjuk a napokat és Időország lakói végre megnyugodhatnak!
  18. A játék lezárása: Mikor a „végén” hozzám kerül a babzsák, megkérem őket, hogy üljenek le törökülésbe.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Időország lakói (és én is) örülnek, hogy rendet tettetek országukban! Minden főnyomozó és nyomozósegéd jól teljesítette a feladatát. Időország lakói (és én is) örülnek, hogy rendet tettetek országukban! Minden főnyomozó és nyomozósegéd jól teljesítette a feladatát.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – az a kimondott nap előtti napot kell sorolni – ugyanez csak napszakokat sorolnak – mondj mindig valamennyivel többet, kevesebbet
  21. A játékvezető speciális feladatai: figyelni a játékra, hogy mindenki helyes válaszokat ad-e. Fontos, annak a felmérése, hogy a különböző fejlettségi szinten lévő tanulók sikerélményhez jussanak. Fontos, hogy fokozatosan nehezedjenek a feladatok.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Györkőné Horváth Magdolna Andrea