JÁTÉKRA FEL!

Győriné Golyán Anita: Farkasfogó

  1. A játék neve, címe: Farkasfogó
  2. A játék pedagógiai célja: Szabálykövetés, feladattudat, feladattartás fejlesztése.
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A terület akadálymentesítése.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Nincs.
  12. Technikai igény: Nem különösen fontos, de előny lehet a csoport tagjainak alapos ismerete. Természetesen enélkül is jól játszható a játék, de pozitívum a kezdésnél illetve a zárásnál a csapattagok ismerete, a velük való azonos hullámhossz.
  13. Az előkészítés feladatai: A terület akadálymentesítésén kívül nincs más teendő.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Óvodai udvaron játszottuk a játékot. Kerestem egy kisebb csoportot, odamentem hozzájuk, megkérdeztem ki akar farkas lenni? Erre mindenki nagyon nagy érdeklődést mutatva jelezte, hogy szinte azonnal kész a játékra. Erre a jelenetre többen is odafigyelve, kissé megduzzadt a játszani kívánt társaság.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Körbe rendeződtünk, öklünket mutattuk befelé, egyik ismert mondókánkkal kiszámoltuk, ki legyen az első farkas. Miután kiválasztottuk, megbeszéltük a szabályokat, válaszoltam a kérdésekre. Miután mindent tisztáztunk, indulhat a játék.
  17. A játék menete, játékszabályok: A farkas, elkapó mozdulatokat mímelve kergeti a többi gyereket. Akit sikerül megérintenie, Ő lesz a következő farkas, azaz a fogó. Közösen kijelöltünk egy helyet, ami a menedéket jelentette. Nekünk ez a lovaskocsi volt. Aki ide bemegy, nem lehet elkapni. A játék a résztvevők aktuális igényének megfelelően tarthat hosszabb, vagy rövidebb ideig.
  18. A játék lezárása: A lezáráshoz éreztem óriási előnyét annak, hogy már jól ismerem a résztvevő gyerekeket. Láttam, ki mikor fárad el, mikor lesz igazán aktuális a befejezés. Ekkor úgy intéztem, hogy Én legyek a farkas és ekkor megállhat a játék.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Egy nagy tapsolással jutalmazzuk meg a játékosokat, közben pedig megbeszéljük, ki hányszor lett farkas, ki tudott kimaradni az elkapásokból.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: El tudom képzelni, hogy akit megérint a fogó, az kiesik. Ehhez először is nagyobb létszámú csapat szükséges, másodszor pedig a korosztály módosítása is szükséges lehet. Most az Én csapatomban volt egy kislány, aki még csak 4 éves, Ő pl. valószínűleg ezt a szabályt már nehézkesen tudná a magáévá tenni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Speciális feladatnak érzem a csapattagokkal való közös hang kialakítását, ami mind a bevezetéshez, mind a befejezéshez előnyt jelenthet.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Győriné Golyán Anita