JÁTÉKRA FEL!

Győrik Emese Kriszta: Ki lesz a leggyorsabb?

  1. A játék neve, címe: Ki lesz a leggyorsabb?
  2. A játék pedagógiai célja: ügyesség, gyorsaság-gyors reagáló képesség fejlesztése; figyelemkoncentráció képesség fejlesztése, gyors gondolkodási képesség fejlesztése; közösségi érzés fejlesztése az együtt játszás során, fegyelem, fegyelmezettség, önuralom fejlesztése; pontosság fejlesztése, kitartás fejlesztése, becsületesség fejlesztése; kollektív érzék fejlesztése, számolási készség fejlesztése;
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: – megteremteni a biztonságos játék feltételeit- asztalok, székek, kisebb bútorok áthelyezésével (5-6-7 éves gyerekek bevonásával) – biztosítani a nyugodt légkört,
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Egy nagyobb plüss. Játék gyakorlása után, kisebb plüss vagy akár kisebb tárgy. (kocka)
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A csoportszobában kell a székeket, asztalokat, kisebb bútorokat félre helyezni, nagyobb gyerekek aktív bevonásával.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Kellék kiválasztásában részt vehetnek. (ebben az esetben csak egy plüss figura volt)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Farsang napjára terveztem be a játékot. Ebben a farsangi forgatagban kicsit rendet rakunk. 🙂 Két csapatot alkotunk, 7-7 fővel. -Mindenki most egy számnak fog beöltözni. Képzeljétek el, hogy ketten ugyanazok a számok lesztek. Arra vagyok nagyon kíváncsi, hogy vajon melyik szám lesz a leggyorsabb, ki tudja leghamarabb felkapni a plüsst a földről, mikor meghallja a saját számát! Nagyon fontos, hogy mindenki jegyezze meg a számát.
  17. A játék menete, játékszabályok: Megkérem őket, hogy próbálják meg megjegyezni, hányszor tudták felkapni a játékot. Miután gyorsan kialakítottuk 7-7 fővel a csapatokat, és egymással szemben felálltak a gyerekek, az egyik csapat első tagja elkezdi a számolást. (egy) A mellette álló folytatja (2) és így tovább 7-ig. Utána a másik csapat is ugyanígy tesz, de ellenkező irányból indul a számolás.(ez nálunk nem okoz nehézséget, hiszen minden nap a beszélgetőkörök előtt, így számoljuk meg a csoportlétszámot) Ellenőrzésképpen akinek mondom a nevét, hangosan mondja a számát, aminek tulajdonképpen beöltözött. Miután megbizonyosodtam arról ,hogy ez mindenkinek jól megy, a két sor közé középre elhelyezek egy plüss játékot. A játék nagyon egyszerű, mondok egy számot 1-7-ig, azok a gyermekek akik hallják a saját számukat, gyorsan odafutnak a plüsshöz és a gyorsabb azt felkapja. Ezután vissza teszi a földre középre és visszaállnak a helyükre. Mondom a következő számot…
  18. A játék lezárása: Miután a játékot több mint 5 percig játszottuk, jöhet a játék lezárása. -Minden számot alaposan megfuttattunk farsang napján, meg is táncoltatjuk azokat, a csoport kedvenc dalára.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék vége után, (tánc előtt) rákérdezek a gyerekeknél, hogy ki emlékszik hányszor kapta fel a játékot. Ebben nagyon ügyesek szoktak lenni, hiszen ez napi gyakorlat nálunk, hogy saját magukat figyeljék és értékeljék. Akárhányszor is sikerült vagy esetleg nem, mindenki kap konkrét dicséretet. (figyelmes voltál, gyors voltál, szemfüles voltál stb.) Végén jár egy nagy taps is mindenkinek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: -Egyszerre két számot mondok. (pl.2-7) -Kifejezetten ennél a létszámnál, mondok nagyobbat, (8…)vagy esetleg 0-át. -Kisebb gyerekek esetében színeket használhatunk számok helyett. -Sok gyakorlás után esetleg gyümölcsöket, zöldségeket párosíthatunk színekkel. Ez már akár, párosító játék is lehet. Egyik sorban a gyerekek lesznek pl.: alma, körte, répa, saláta, dió, szilva, citrom Másik sorban a gyerekek lesznek pl.: piros, sárga, narancssárga, zöld, barna, lila, citromsárga Itt nagyon fontos szerepet kap a megfelelő párosítás. Először lehet, hogy a párokat mondom (alma-piros) de később csak egyet (dió) .
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fontos felhívni a figyelmüket a balesetek megelőzésre, figyeljenek egymás épségére. Ha esetleg szinte egyszerre fogták meg a játékot, legyenek képesek a becsületességre.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Győrik Emese Kriszta