JÁTÉKRA FEL!

Győri Judit: Tésztacsomó

  1. A játék neve, címe: Tésztacsomó
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatmunka erősítése, párok összehangolt munkájának kialakítása, ráhangolódás a témára
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Kellő hely legyen a párok között, de különösebben nem igényel nagy előkészítést
  6. Résztvevők száma: 30+
  7. Résztvevők életkora: -5,5+,7+,10+,14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Különböző színű fonalak, madzagok. Arra ügyeljünk, hogy az anyaga, vastagsága, hossza ugyanolyan legyen a madzagoknak, és ne legyen két ugyanolyan színű. Penne tészta Tálka, amiből kiveszik a tésztát és amibe berakják
  12. Technikai igény: Stopper órára van szükség, mellyel mérhetjük az időt.
  13. Az előkészítés feladatai: Annyi tálkába, ahány páros van, készítsünk elő penne tésztát. A fonalakat, madzagokat középre helyezzük.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tészta kirakásában és a fonalak méretre vágásában bárki segédkezhet, ezzel kicsit a kíváncsiságukat is fokozhatjuk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékot egy bibliai történet, József történetéhez kapcsolódva találtam ki. A kerettörténete, hogy József színes köpenyének megfelelően sok színes fonál van középen. A testvéreinek fontos feladata van, hogy eljuttassák az élelmet az otthonukba. Segítsünk nekik ebben. Mindenki fogja meg az egyik színes madzag végét. Így párok fognak kialakulni.
  17. A játék menete, játékszabályok: A párok álljanak egymással szembe két sorba. Az egyik sorba a párok azon tagjai lesznek, akik a tésztát a madzagra fűzik. Mindenki mellett lesz egy tálkában penne tészta. Ezt felfűzi a madzagra és utána úgy kell eljuttatnia a madzag másik végén álló párjához, hogy nem érhet a tésztához. A madzagon egyszerre csak egy tészta lehet. A másik fél, amikor elér hozzá a tészta, azaz a madzag végét érinti, leveheti és beteheti a mellette lévő üres tálkába. A feladatra 3 perc van. Amennyiben a játékosok igénylik utána megismételhető a menet úgy, hogy a párok tagjai helyet cserélnek.
  18. A játék lezárása: Az a páros nyert, aki adott idő alatt a legtöbb tésztát tudta eljuttatni egyik pontból a másikba. Amikor az idő lejár, megszámoljuk, hogy melyik tálkába mennyi tészta van.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A legtöbb tésztát gyűjtő kaphat egy kis jutalmat, de akár az első három dobogós helyezettet is megjutalmazhatjuk.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Kisebbekkel játszva akár a színtanulást is segíthetjük vele. Nehezítés, ha a párosok nem egymás mellett állnak, hanem a madzagok egymást keresztezik, akár egymás felett futnak, és így kell a tésztát el juttatni a társukig.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Időmérés, illetve arra ügyelni, hogy senki ne érjen hozzá a tésztához, ha már felrakták a madzagra. Ebben kérhet segítséget esetleg olyantól, aki nem szeretne játszani.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: https://drive.google.com/folderview?id=0B6-73g5pzAeMdlVXSDJQYkYxZW8&usp=sharing
  24. A Játékot lejegyezte: Győri Judit