JÁTÉKRA FEL!

Györgyövicsné Virág Szilvia: Óvodásból iskolás

  1. A játék neve, címe: Óvodásból iskolás
  2. A játék pedagógiai célja: Koncentrációs képesség fejlesztése, szorzótábla gyakorlása, elmélyítése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: –
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: 0-9-ig számkártyák
  12. Technikai igény: –
  13. Az előkészítés feladatai: Számkártyák készítése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek is elkészíthetik a számkártyákat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékban egy fejlődési szakaszon fogsz keresztül menni, először óvodás vagy és ha nagyon jól tudod a szorzótáblát és nagyon gyors is vagy akkor hamar harmadik osztályba léphetsz.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok kapnak egy-egy számkártyát, de nem nézhetik meg. Kezdetben mindenki óvodás. Mindenki odamegy valakihez, háromig számolnak és előveszik a kártyájukat, ami addig a tenyerükben volt elrejtve és láthatóan tartva mutatják egymásnak. Az a feladat, hogy minél előbb kimondják a két kártya szorzatát. Aki lassabb volt, az óvodás marad. A gyorsabb első osztályossá válik. Mindketten a saját osztályukból választanak maguknak játszópartnert. Aki leghamarabb lesz harmadikos, az leül a helyére. A játék addig folytatódik, amíg mindenki harmadikos lesz!
  18. A játék lezárása: Ha mindenki harmadikos lett leül a padra, székre!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Létszámtól függően jutalmazás piros ponttal. Ha kevesebben játsszuk kevesebb, ha többen több piros pont kiosztása. Akik utolsóként ülnek le, fordítsanak több figyelmet a szorzótáblák gyakorlására.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Negyedik osztálytól már nagyobb számokkal is lehet játszani, amikor már tudnak kerek tízesekkel szorozni! (pl. 40×30)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Számkártyát osztani azoknak, akik készen vannak, ez segíti a későbbi értékelést!
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Györgyövicsné Virág Szilvia