JÁTÉKRA FEL!

Györgydeák Mariann: HandaBanda vagy Rejtőzködő versek

  1. A játék neve, címe: HandaBanda vagy Rejtőzködő versek
  2. A játék pedagógiai célja: kommunikációs és koncentrációs készség fejlesztése, versek felidézése, memorizálása
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A kudarcélmény elkerülése érdekében először célszerű "könnyű" verset választani.
  6. Résztvevők száma: -8,8-14
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Esetleg egy babzsák vagy kis labda, de nem szükséges feltétlenül.
  12. Technikai igény: Körbe rendezett székek minden résztvevőnek, szabadban nem szükséges, ülhetnek törökülésben a fűben.
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A helyszín berendezése, versek előzetes átismétlése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékosok körben ülnek, a játékvezető ismerteti a szabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A szabályok ismertetése után egy önként jelentkező játékos kimegy a teremből. A többiek választanak egy mindannyiuk által ismert verset, egy részletének a szavait sorban kiosztják egymás között. Bejön a kiküldött játékos, és feltesz egy kérdést annak a társának, akinek az idézet első szava jutott. A megszólítottnak úgy kell válaszolnia, hogy a versbéli szót változtatás nélkül beleágyazza a szövegébe. Minél többet beszél, annál jobban "elrejti" a szót. Aztán sorra következnek a vers szavai, ha a játékosok nem sorban ülnek, egy babzsák dobálásával jelzik, kinél rejtőzik a következő szó. A kérdező játékos közben is gondolkodhat, figyelnie kell a "gyanús", szövegkörnyezetükbe nem illő szavakat.
  18. A játék lezárása: A játék addig tart, amíg a kérdező kitalálja, melyik vers rejtőzött el a társai válaszaiban. Akinél kitalálta a verset, az a játékos megy ki a teremből a következő körben.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ha irodalomórán játsszuk, lehet kisötössel, plusszal, piros ponttal, stb. díjazni az eredményes verskeresést. A játékosok utána megbeszélhetik, melyik szavak, válaszok voltak leleplezőek, gyanúsak.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Haladóknak ki kell találniuk a szerzőt, esetleg be kell fejezniük az idézetet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Segíti a válaszadásban tanácstalan játékosokat, helyesbíti az esetleg megváltoztatott formában megadott szavakat.
  22. Egyéb/megjegyzés: Beszédkészséget fejlesztő játék sok nevetéssel.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Györgydeák Mariann