JÁTÉKRA FEL!

György Miklósné: KARIKÁS

  • A játék neve, címe: „KARIKÁS”
  • A játék pedagógiai célja: – Játék közben fejlődjön együttműködő készségük, nagymozgásuk, finommotorikájuk,, figyelem, koncentráció fejlesztés, jó hangulat biztosítása a játék során.
  • A játék jellege: Együttműködési
  • A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  • Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek egymásra, segítség egymást a karika tovább juttatásában.
  • Résztvevők száma: 15-20
  • Résztvevők életkora: 5+
  • Játékidő: 10-15 perc
  • Helyszín: A játék bárhol játszható
  • Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  • Kellékigény: 1 korona, 1 karika
  • Technikai igény: Nincs szükség speciális technikai kellékre. A félkör nagysága akkora legyen, hogy a karikát kényelmesen tudják egymásnak átadni.
  • Az előkészítés feladatai: 1 korona készítés, 1 karikadíszítés, a teremben hely biztosítása a játékhoz.
  • Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  • A résztvevők bevonásának lehetőségei: Közösen készítünk koronát a gyerekekkel, karikát díszítünk csillogó öntapadós papírral.
  • A játék megnyitása, nyitánya: ”Ki játszik ilyet…” kezdetű dallal motiválás. A gyerekek elhelyezkedése körben a szőnyeg körül. A játékosok köszöntése: ismert játékkal, „vándor játék”. Üdvözöljük egymást kézszorítással! Ha megkaptad az üdvözlő szorítást add tovább a másik oldaladon melletted álló társadnak! A köszöntést én indítom és hozzám kell visszaérkeznie.
  • A játék menete, játékszabályok: A legkisebb királylány beleesett a kútba! X guggolj a szőnyeg közepére Te estél bele a mély kútba. (a fejére koronát helyezek jelképül) X királylányt csak együtt tudjuk kiszabadítani egy varász karika segítségével (karikát bemutatom). Ezt a karikát el kell juttatnunk Y-hoz (a félkör egyik oldalán én állok a szélen, a másikon Y) Ő fogja majd a varász karika segítségével kihúzni a királylányt a kútból. Jó erősen meg kell fognunk egymás kezét és úgy továbbadni a karikát a melletted állónak, hogy közben nem engedhetitek el egymás kezét! Legyetek nagyon ügyesek, hogy ne szakadjon el a kötelék, ha elszakad, akkor újra kell indítanunk a karikát, pedig szegény királylány már nagyon várja a segítséget! (közben folyamatosan dicsérem, buzdítom az ügyeskedőket)
  • A játék lezárása: Y-hoz az utolsó játékoshoz érkezik a karika, amikor az Ő testén is átjutott a karika, betarthatja a királylánynak, Akit a karika segítségével kihúzhat a kútból.
  • Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Folyamatos dicséret játék közben, egymás buzdítása, a játék végén a csoport értékelése (dicséret) Ha a kötelék elszakadt játék közben akkor is dicsérek, hogy legközelebb már biztosan jobban fog menni.
  • Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ahol a kötelék elszakad azok a játékosok is beleesnek a kútba! A királylányt csak akkor szabadíthatjuk ki, ha előbb a segítő játékosokat kihúztuk a kútból. Kisebb karikával nehezíteni lehet a karika átadást.
  • A játékvezető speciális feladatai: Az esetleg fellépő kudarcon átsegíteni a játékosokat. Buzdítás, dicséret.
  • Egyéb/megjegyzés: Új játék. A gyerekek számára nem ismert a játék. A játékot én találtam ki, egy fénykép hatására, melyet emlékezetem szerint a www.katalizator.edu.rs/ oldalon láttam játékleírás nélkül. A kerettörténetet ennek a képnek a hatására találtam ki.
  • A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  • A Játékot lejegyezte: György Miklósné