JÁTÉKRA FEL!

Győrfi Nelli: Katicabogár

  1. A játék neve, címe: Katicabogár
  2. A játék pedagógiai célja: Koordinációs, dobókészség , figyelem összpontosítása, labdaérzék fejlesztése. Szabályok megtartására nevelés, együttműködés.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A labda elkapásakor figyeljenek egymásra a játékosok. Ha szabadban valósul meg a játék, akkor a játékvezető győződjön meg arról, hogy a talajon nem található lyuk, vagy gödör, esetleg nagyobb kő, mely könnyen lábsérüléshez vezethet
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban szabadtéren játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 1 db. labda
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Tornaterem esetén meggyőződni, hogy a játéktéren nem található semmilyen tornaeszköz, szabadban a terepen nincs lyuk, gödör, kő.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nincs rá szükség
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Rövid bemelegítés, karok lazítása. A katicabogár maga a labda, a játékosok a virág szirmai. Kerettörténet: A katicabogár sétál a virágok szirmain. Egyik sziromról átmászik a másikra ( ekkor dobod a labdát valakinek). Figyelj arra, hogy szegény katicabogár ne essen le a virág szirmáról. Ha a labdát nem kapod el, akkor a katicabogár leesett , a szirom lehullik, kiesel a játékból.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körbe állnak, minimum kartávolságra. Egymásnak dobják a labdát. Dobhatják a szomszédjuknak, keresztbe bárkinek, aki a körben áll. A feladat az,hogy a körben álló játékosoknak el kell kapniuk a labdát. Aki elkapta a labdát, az továbbdobja tetszés szerint bárkinek, aki a körben áll. Aki nem kapja el a labdát, az kiesik a játékból.A dobójátékos újra felveszi a labdát és másnak dobja. Ahogy csökken a játékosok száma, a kört tágítani, nyitni kell. A dobások gyorsaságát célszerű növelni. . A játéknak akkor van vége, ha csak egy résztvevő marad a játékban, ő lesz a győztes.
  18. A játék lezárása: Célom a versenyhelyzet fokozása, a játék akkor zárul le, ha csak egy játékos maradt. Lehullott minden szirom, csak egy virágszirmon csücsül a katicabogár.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Ügyesen játszottatok, nagyon gyorsak voltatok, egyre pontosabban dobtatok.Elfáradtatok? Kezdhetjük az újabb játékot?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A kieső játékosok zavarhatják a bent maradt játékosokat kiabálással, mutogatással, beszéddel.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Elég egyszer bemutatni a játékot, hiszen a szabály nagyon egyszerű.
  22. Egyéb/megjegyzés: Továbbfejlesztett változatát csak 9 évnél idősebbekkel célszerű játszani.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Győrfi Nelli