JÁTÉKRA FEL!

Gyóni Julianna: Méhkirálynő

  1. A játék neve, címe: Méhkirálynő
  2. A játék pedagógiai célja: A résztvevők együttműködési, kommunikációs, stratégia-alkotó képességeinek fejlesztése. A testmozgás megkedveltetése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívjuk fel figyelmüket, hogy a játék során figyeljenek egymás és saját test épségére.
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Jelző trikók
  12. Technikai igény: Játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín kiválasztása, rendezése, trikók beszerzése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A csapatok jelzésére a trikókon kívül saját ötleteik alapján készíthetnek csapatjelzőket.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A 2 csapat kiválasztása, majd 2 térfélen való elhelyezkedése. Választanak maguk közül (halkan, hogy a másik csapat ne hallja) egy méhkirálynőt vagy királyt. Ezt a játékvezetőnek megsúgják.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapattagok szétszóródnak a térfelükön, a játékvezetőnek a szabályok betartására kell figyelni. A játék kidobó, a 2 csapat között. A kidobó szabályai érvényesek: három lépés után el kell dobni a labdát. Cél az ellenfél méhkirálynőjét kidobni. Szabályok: ha nem királynőt dobnak ki, leül a padra, megjegyzi, hogy ki dobta ki. Visszaállhat a játékba, ha a csapata kidobja azt az embert, aki őt kidobta, vagy ha egyik csapattársa elkapja a rá célzott labdát, felemeli és elkiabálja magát: Dolgozók vissza! Lehet taktikázni, félrevezetni az ellenfelet. Figyelni kell, hogy akit már kidobtak, az tuti nem királynő.
  18. A játék lezárása: Ha valamelyik csapat kidobja az ellenfél királynőjét, az nyer és vége a játéknak. Ha a játék során egyik csapat sem dobja ki az ellenfél királynőjét, döntetlen a játék. Összedughatják a fejüket és hármat tippelhetnek, hogy ki volt a királynő. Amelyik csapat eltalálja, az nyer.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Mindenki dicséretben részesül igyekezetéért, taps jár a részvételért. A nyertes csapat stratégiáját megbeszéljük, további lehetőségeket keresünk a sikeres együttműködésre.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék helyszíne lehet egy kijelölt terület, térfelek nélkül is. A rendelkezésre álló időtől függően változó nagyságú területen játszható.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályok pontos ismertetésére és azok betartására kell nagyon figyelnie.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nyolcadikosokkal játszottam, nagyon élvezték
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Gyóni Julianna