„Ebben a játékban Aprajafalva lakói vagyunk, Hupikék törpikék. Sajnos a gonosz Hókuszpóknak sikerült álruhában, törpike alakban közénk befurakodni. Célja az, hogy ártalmatlanná tegyen, és később könnyen megfőzhessen bennünket. Mivel nem tudjuk, hogy Hókuszpók melyik törpe alakjába bújt bele, ezért nekünk kell ügyesnek lennünk. Hókuszpók igyekszik titokban rákacsintani valamelyikünkre, és akire rákacsint, az lelassul és ezért le kell ülnie pihenni. Ha egy törp felismeri Hókuszpókot, jelez a többieknek. Ha három törp már felismerte a gonoszt, akkor ők felerősítik egymás erejét. Így ha összefognak, és egyszerre rámutatnak Hókuszpókra, akkor varázsereje megszűnik, és el kell menekülnie Aprajafalváról. Játékszabály Minden gyerek húz egy „törpös” kártyát, amelyek közt egy kártyán Hókuszpók arcképe található. Ő lesz Hókuszpók, de nem szabad a többieknek elárulnia. Mindannyian körbe állunk, és egymás szemébe nézünk. Hókuszpóknak titokban rá kell kacsintania egy–egy törpre. Akire Hókuszpók rákacsint, annak ki kell mennie a körből. Ha valaki felismeri a gonoszt, kézfeltartással jelez a többieknek. Amikor már három törp jelzett, akkor nekik együtt rá kell mutatniuk az általuk vélt Hókuszpókra. Ha mindhárman eltalálták, és ugyanarra a gyerekre mutattak, akkor Hókuszpók kiesik, és a törpök nyertek. Sajnos az az ártatlan törp is kiesik, aki nem Hókuszpók, de a társai rá gyanakodtak. Ha a törpöknek nem sikerül leleplezni a Gonoszt, folytatódik a játék. Addig megy, amíg 2 törp marad. Így ők már nem tudják leleplezni Hókuszpókot, és ekkor Hókuszpók nyer.”
Györe Mihályné
Célcsoport: 5-9 év,10-14 év