JÁTÉKRA FEL!

Gyimesiné Krämer Judit: Kosaras amőba

  1. A játék neve, címe: Kosaras amőba
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés fejlesztése, gondolkodás és mozgás összehangolása
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 9 db karika, 2,db kosárlabda, 2×3 db kendő 2 féle színű
  12. Technikai igény: Előny, ha tudnak a játékosok labdát vezetni.
  13. Az előkészítés feladatai: A 9 db karikát a játéktér közepére tesszük 3×3 alakzatban. 2 csapatot választunk, akik két oldalról,egymással szemben, szemben a karikákból készített amőba pályával egyes oszlopban felsorakoznak. Mindkét csapat első három tagjánál egy-egy kendő, csapatonként más színű. Az elöl állóknál egy-egy kosárlabda.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Minden résztvevő játszik.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A csapatok alakulása után érdemes egy próba játékot játszani, hogy mindenki megértse a szabályokat.
  17. A játék menete, játékszabályok: A csapatok felállása után kiosztjuk a már említett módon a kendőket. Jelre mindkét csapat első embere kosárlabdát vezetve kifut a karikákhoz, és valamelyikben elhelyezi a kendőjét, majd labdavezetéssel visszafut a csapathoz. Ekkor indul hasonló módon a következő játékos, aki megpróbálja úgy elhelyezni a csapat következő kendőjét, hogy kialakulhasson 3 kendőből egy amőba. / 3 jel egy sorban, egy vonalban, átlóban./ Majd váltás után indul a harmadik csapattag is. A következő játékosoknál már nincs kendő, ők az addig letett 3 kendő egyikét tudják áthelyezni másik karikába. Amelyik csapatnak először sikerül amőbát csinálni kap egy pontot, és indulhat a következő menet.
  18. A játék lezárása: Kihirdetjük a győztes csapatot, esetleg megbeszéljük a tapasztalatokat.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Jutalmazás a helyzettől függően változhat, a feldolgozás is attól függ, mi volt egészen pontosan a célunk a játékkal. Együttműködés fejlesztése, vagy inkább technikai, taktikai elemek fejlesztése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot kosárlabda vezetés nélkül is lehet játszani, de megközelíthetik a játékosok bármilyen haladási móddal is a karikákat./ nyusziugrás, pókmászás, stb./ Haladhatnak akár bekötött szemmel is társ vezényletével. Számtalan variációt kitalálhatunk.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Elindítja a játékot, figyeli, hogy melyik csapat készít először amőbát, figyeli, hogy ne kerüljön egy karikába két kendő.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játékot bármilyen más labdával is lehet játszani, ami rendelkezésünkre áll. A fotón a szürke csapat nyert a fekete ellen.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Gyimesiné Krämer Judit