JÁTÉKRA FEL!

Gyenis Ilona: Harc a vízi birodalomért /Ki-kicsoda?

  1. A játék neve, címe: Harc a vízi birodalomért /Ki-kicsoda?
  2. A játék pedagógiai célja: Vízi és vízparti élőlények neveinek rögzítése, figyelem-koncentráció, memóriafejlesztés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Az osztályterem átrendezése
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 15+
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: szókártyák készítése a tanult vízi és vízparti élőlények teljes nevéről, nyomtatás és szétvágás
  12. Technikai igény: Osztályterem, asztalok és a székek átrendezése szükséges
  13. Az előkészítés feladatai: szókártyák elkészítése, a csoport két csapatra bontása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: : A padok és székek elrendezésében közreműködnek.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Két boszorkánycsapat vagytok, harcot vívtok egymással. A saját kedvenc vízi és vízparti élőlényeitekkel akarjátok benépesíteni a tavat és környékét. Mindenki egy élőlénnyé változik, hogy kivé, azt kell kitalálnotok ahhoz, hogy győzelmet arassatok a másik csapat felett.
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki húzzon egy kártyát, melyen egy élőlény neve van. Olvasd el úgy, hogy a csapattársaid sem tudhatják, ki vagy. Kétszer felolvasom, hogy kik rejtőzködnek, igyekezz minél több nevet megjegyezni. Az a csapat kezdi a kérdezést, amelyik eltalálja, hogy melyik kezemben van valami. Szólítsd meg a másik csapat egyik tagját és kérdezz rá: Te vagy a ….? A válaszolónak mindig igazat kell mondania. Ha nem találtak el, kérdezhetsz az ellenfél csapatának egyik tagjától. Ha eltaláltak, igen kell mondanod és átülnöd a másik oldalra, a kitalálód mögé. Jutalmul újra az jön, aki sikeresen kérdezett.
  18. A játék lezárása: Az a csapat győzött, amelyiknek több hódítása volt, vagyis többen lettek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékban való részvétel megköszönése. A gyerekek elmondják, hogy ki mi volt. Beszélgetés arról, hogy mit tanultak a játék során (pl. hogy a szúnyog „dalos”, a vízitök sárga)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játékot folytatni lehet a „fejrecsapós” játékkal. A feltárt vízi és vízparti élőlények neveit viselik tovább a játékosok, a kör közepén álló gyerek összetekert papírral annak a fejére próbál finoman rácsapni, akinek a neve elhangzik. Ha a körben álló játékos nem tud mást megszólítani, illetve ha a kör közepén állót hívja, beáll a kör közepére.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatos figyelemmel kísérés, a játék lendületének fenntartása
  22. Egyéb/megjegyzés: Célszerű kisebb csoporttal játszani, hogy ne váljon átláthatatlanná és vontatottá a játék.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gyenis Ilona