JÁTÉKRA FEL!

Gyenesné Plank Györgyi: Ludas kiszámoló

  1. A játék neve, címe: Ludas kiszámoló
  2. A játék pedagógiai célja: Teremtés történetének és Márton nap népszokásainak tanulása Figyelem, légzés, helyes tartás, járás, érthető beszéd, koncentráció, a játék tempójának, ritmusának felvétele, ahhoz való igazodás.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Területen lehessen úgy játszani, hogy közben semmilyen akadály ne legyen az útban, ha menet közben ilyen mégis a játékos útjába kerül, úgy a játékot meg kell szakítani, míg a terep újra biztonságos nem lesz.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: A fejükre ludas fejpánt készíthető. Teremtés történetének rajzos megjelenítése. A szereplőkhöz igazítva. Ahány gyerek annyi kép.
  12. Technikai igény: Dal zenés kísérete valamilyen hanglejátszó eszközzel. Nem szükségszerű.
  13. Az előkészítés feladatai: Megfelelő tér kialakítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Létszám növelhető, a hely adottságaitól függően.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játékot Márton nap megismerése céljából találtam ki. A tananyagban viszont a teremtés történet volt az aktuális, így ennek a kettőnek az ötvözete a jelen játék.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekekkel beszélgettem Márton püspökről és a ludakról. Elmeséltem nekik mi is az összefüggés. Márton püspök Szombathelyről került el Franciaországba, ahol püspökké választották. A ludak közé bújt, mikor megtudta, hogy őt akarják püspöknek választani, ám a ludak hangos gágogása elárulta rejtekhelyét, és végül a püspökké választás megtörtént. A tananyag témája pedig a teremtés története. Ezt annyi részre lehet osztani, ahány gyerek van a körben. Legfeljebb egy nap eseményét is több részre bontjuk. Száz liba egy sorban, mennek a nagy tóra. Elől megy a gúnár, jaj de begyesen jár. Száz liba egy sorban Akinél a kiszámoló befejezi beáll a körbe és elmondja azt a napot, vagy nap részt, amit az elején neki adtunk. Majd ő folytatja a kiszámolót. Ahol megáll egy újabb gyerek kerül a kör közepére és egy újabb napot mond el..
  18. A játék lezárása: Amikor már mindenki legalább kétszer volt a kör közepén a hetedik nappal belépek és megpihenünk mind a játéknak meg vége van.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Értékelésnél egymást szokták elemezni, így mindenki jut, értékelő és értékelt helyre. Azért fontos, mert sokkal jobban mérlegelnek. A megfigyelésük szempontjai is igen érdekesek, van mit tanulni tőlük.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nos ez a rész még érési fázisban van. Gondolom igen, de maga a játék is új, hogy rögtön variáljam.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Gördülékeny legyen maga a játék, az adódó problémák gyors kezelése.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gyenesné Plank Györgyi