JÁTÉKRA FEL!

Gyarmati Nóra: Obstkorb/Gyümölcskosár szótanulós

  1. A játék neve, címe: Obstkorb/Gyümölcskosár szótanulós
  2. A játék pedagógiai célja: Német szavak gyakorlása játékosan
  3. A játék jellege: Kommunikációs
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A gyerekek figyelmét fel kell hívni arra, hogy helyváltoztatáskor (székfoglaláskor) figyeljenek egymásra, mert a székek esetleg felborulhatnak, ha túl nagy intenzitással játszanak.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy fonott korár, játék gyümölcsök, vagy képek a gyümölcsökről.
  12. Technikai igény: Állva is lehet játszani, akkor papírral vagy krétával megjelöljük a padlón kinek hol a helye, de széken ülve kényelmesebb a játék, mi is így próbáltuk ki a játékot.
  13. Az előkészítés feladatai: Székek körberendezése. Mindenkinek egy-egy szék jut. A tantermünkben U alakban vannak a padok, ezért bőven van hely a játékra a terem középső részén.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Két tanuló önként segített a székek körberendezésében. Amennyiben képekkel játszunk, akkor előző órai feladat lehet a kártyákon lévő gyümölcsök színezése. Ez plusz előkészítési időt igényel.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Gyümölcsök leszünk, mindenki húzhat egy gyümölcsöt a kosárból. Mindenki sorban németül mondja annak a gyümölcsnek a nevét, amit éppen húz pl. "die Banane". Majd átadja a mellette ülőnek és ő is elismétli az adott gyümölcs nevét és így tovább, körben járnak a gyümölcsök addig, amíg mindenkihez minden gyümölcs el nem jut.
  17. A játék menete, játékszabályok: Egy önként jelentkező beáll a kör közepébe, az ő gyümölcsét és székét félretesszük. Mindenki a kezében tart egy gyümölcsöt. A kiválasztott játékos két gyümölcsnevet mond németül. Akiknél azok a gyümölcsök vannak, amelyek elhangzottak, azoknak el kell foglalniuk a másik székét, de a kör közepén álló játékosnak is igyekeznie kell, hogy valamelyik felszabadult széket közben elfoglalja. Akinek nem jut szék, az kerül a kör közepébe. Ha sikerül a középen álló játékosnak széket foglalnia, akkor ő kapja meg annak a társának a gyümölcsét, akinek a székét elfoglalta. Amikor a játékosoknak ez már jól megy, akkor lehetősége van a középen álló játékosnak azt mondani, hogy kiborult a kosár. Ilyenkor mindenkinek egy új helyre kell ülnie/állnia.
  18. A játék lezárása: A játék nem kieső típusú, ezért én mint a játékvezető döntöm el, hogy mikor zárom le a játékot. Érdemes addig játsazni, amíg gondolkodás nélkül, szinte azonnal indulnak helyet foglalni a szó kimondása/meghallgatása után. Ekkor már biztosan berögzült, elmélyült a tudás.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsértem a játékosokat, megköszöntem az aktív részvételt és megkérdeztem, hogy 1-5-ig osztályozva mennyire tetszett a játék. A gyerekek nagyon élvezték, az idő előrehaladtával fel is gyorsult a játék, ahogy egyre jobban belejöttek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot szótanulásra sok témakörben fel lehet használni. Pl. számok, állatnevek, ruhadarabok, berendezési tárgyak stb. idegennyelvi szavainak tanulásakor.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Szavak ismétlése, majd próbajáték vezetése a főjáték előtt. Szabályok fokozatos ismertetése.
  22. Egyéb/megjegyzés: Német szakkörön próbáltuk ki a játékot, ahova a gyerekek önként, lelkesen járnak.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gyarmati Nóra