JÁTÉKRA FEL!

Gyarmati Márta: Nyest a tyúkudvarban

  1. A játék neve, címe: Nyest a tyúkudvarban
  2. A játék pedagógiai célja: térbeli tájékozódás, ügyesség fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a játékosok figyelmét arra, hogy mozgás közben figyeljenek egymásra, a padra.Kerüljék el az összeütközéseket.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: labdák, padok
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése. A terem egyik sarkát padokkal elkerítjük-ez lesz a ketrec. A terem többi részébe szétszórtan labdákat teszünk-ezek lesznek a tojások.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A kellékek közös előkészítése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A nyest nagyon szereti a tojást, ezért gyakran bemegy a tyúkudvarba, hogy szerezzen belőle. A feladat a tojások megmentése. A játék menete, szabályok ismertetése.Balesetvédelem. A nyest és a tyúkok kijelölése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játék kezdetén a nyest a padon ül, a tyúkok szétszórtan a padon kívül helyezkednek el. Sípszóra a tyúkok megpróbálják bemenekíteni a tojásaikat (labdákat) a ketrecbe (a paddal elkerített részbe). Eközben a nyest a helyéről kiszaladva próbálja megfogni őket. A labdákat tilos messziről dobni, csak a pad előtt állva beletenni a ketrecbe ("összetörnek a tojások"). Egyszerre csak egy tojást vihet minden tyúk. A nyest csak azt a tyúkot foghatja meg akinél tojás van. Akit a nyest megfogott, az kiesik a játékból, és nem viheti be a" tojást" a ketrecbe.
  18. A játék lezárása: Ha minden tojást sikerül megmenteni és bekerül a ketrecbe, mielőtt elfogynának a tyúkok, akkor ők a győztesek. Ha a nyest megfogja az összes tyúkot mielőtt a tojásaikat a ketrecbe juttatnák, akkor a nyest a játék győztese.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok dicsérete, érdeklődés mennyire tetszett a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha kevésbé ügyes a kijelölt nyest, akkor lehet úgy játszani, hogy több kijelölt nyest legyen, vagy azt a tyúkot is megfoghatja akinél nincs tojás vagy akit megfogtak ő is beáll nyestnek. Lehet úgy is játszani, hogy meg kell számolni, hogy meghatározott idő alatt mennyi labdát sikerül a ketrecbe juttatni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai biztonságára. A nyest kijelölésénél figyelembe kell venni a tanuló képességeit, mert kevésbé ügyes tanulónak nem lesz sikerélménye. A labdák száma legalább kétszer annyi legyen, mint a játékosok száma.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gyarmati Márta