JÁTÉKRA FEL!

Gyáfrás-Szabó Mónika: Gyémántvadászat

  1. A játék neve, címe: Gyémántvadászat
  2. A játék pedagógiai célja: Elsődleges célom a közösségfejlesztés, a türelem, az empátia és az egymás iránti tisztelet erősítése. Ez a játék komplex, hiszen amellett hogy szórakoztató, fejleszti a játékosok egyensúlyérzékét, a mozgáskoordinációt, valamint vizuális és matematikai ismereteket is tartalmaz.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játék közben figyelnem kell a szabályok betartására. Ismertetem a szabályokat. A játék közben nem akadályozhatjuk az osztálytársunkat a fonal mozgatásával! Fontos, hogy a kiesett játékosok ne zavarják a játék menetét.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Fonal.
  12. Technikai igény: Nincs szükség technikai eszközökre.
  13. Az előkészítés feladatai: Egy üres terület kialakítása, ahol kört tudunk alakítani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék végén történő rajzos feladathoz szükséges kellékek előkésztése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék indítása előtt a játékszabályok ismertetése, majd a fonalháló közös elkészítése. A gyerekek kört alkotva gyémántvadászokká változnak, de a gyémánthoz egy akadálypályán kell átkelniük. A gyerekek a kezükben egy folytonos fonalgombolyagból kört képeznek, majd a gombolyag végét tartó gyerek kereszt irányban átvezeti az általa választott társának a fonalat, így létrejön egy fonalháló.
  17. A játék menete, játékszabályok: A fonalháló kialakításánál én is beállok a körbe és onnan irányítom őket. Amikor a háló elkészült már kívülről vezetem a játékot. A fonalhálót elneveztem lézerhálónak, amin érintés nélkül kell átkelniük a játékosoknak. -A játék elején az általam kiválasztott első vadász választ egy szemben álló gyereket, akivel helyet kell cserélnie úgy, hogy ne érjen a fonalhálóhoz. Fontos, hogy többi gyerek a térd magasságában tartsa hálót feszesen. Aki hozzáér a fonalhálóhoz, az kiesett, őt többször nem választhatják. Akit a helycserére kiválasztottak, az nevezheti meg az új játékost akinek helyet kell cserélnie egy általa választott játékossal. Ez addig folytatódik, amíg minden játékos sorra kerül és megváltozik a helye. - A második fordulóban nehezítünk a feladaton négykézláb kell helyet cserélniük a játékosoknak, átkelniük a fonalhálón. Természetesen nem szabad érinteni a hálót! -A harmadik fordulóban pedig a háló alatt kúszva kell helyet cserélniük a játékosoknak. -A játék végén a nyertesek (az utolsó 3 aktív játékos) megkaphatják a nyereményt, a gyémántot. -Mindenki alaposan megfigyelhette a hálóból kirajzolódott alakzatokat, amit papíron újra megalkothatnak és kiszínezhetnek. Ezzel a síkidomokat átismételték és a feszültséget egy kreatív feladattal lezárom.
  18. A játék lezárása: A játéknak akkor van vége, ha mindenki helyet cserélt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Az értékeléssel zárul a feladat, kiemelem a legügyesebbeket. A dicséretet követi a jutalom átadása, ami egy-egy jelképes gyémánt. Beszélgetéssel zárul a játék. Mit vettek észre az alakzatból? Próbáljuk meg lerajzolni, az eltérő geometrikus mintákat kidolgozni (vízfesték, tempera stb…)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék végén csoportokban is készíthetnek absztrakt képet.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Érdemes egy próbajátékot játszani a siker érdekében.
  22. Egyéb/megjegyzés: A játék nagyon tetszett a gyerekeknek, azóta többször kérték már ezt a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gyáfrás-Szabó Mónika