JÁTÉKRA FEL!

Gritta Diána: Titanic hajókirándulás

  1. A játék neve, címe: Titanic hajókirándulás
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés Kooperatív készségek fejlesztése Térbeli tájékozódás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Elegendő szabad tér biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Papírlapok
  12. Technikai igény: CD lejátszó
  13. Az előkészítés feladatai: Papírlapok elhelyezése a földön kellő távolságra egymástól. CD lejátszó üzembe helyezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Segíthetnek elhelyezni a lapokat.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek Titanicon mennek kirándulni. Azonban a hajó jéghegynek ütközött és süllyed. Csak jégtáblákon ülve vagy állva élhetik túl a katasztrófát. (Feltételezzük, hogy mindenki hallott már a Titanicról, ha nem akkor azon résztvevőkkel, akik ismerik a történetét nagy vonalakban elmondjuk.)
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékvezető papírdarabokat szór szét, azok lesznek a jégtáblák. Mindenkinek papíron kell tartózkodnia. Közben a játékvezető lesz a hajó zenekara, aki játszik a süllyedő hajón (azaz elindít CD-én zenét 15 mp-ig ). Amikor a zenekar játszik, az utasoknak át kell úszniuk, azaz menniük egy másik táblára, de közben megérkezik a meleg áramlat,(egy játékost korábban kijelöl a vezető), aki minden alkalommal, amikor zene megy, begyűjt egy-egy papírt. Így a jégtáblák folyamatosan fogynak. Egy táblán többen is tartózkodhatnak, ha tudnak. Akinek nem jut jégtábla az elsüllyedt és kiesett.
  18. A játék lezárása: Végeredmény: valamennyi játékos a maradék 1 jégtáblán, egymás-hegyén hátán van. Mindenki más elsüllyedt, ők a túlélők.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a túlélőket, a kitartásukat, hogy meg bírtak maradni a jégtáblán ilyen pozícióban.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Csak egy lábon lehet állni. Vagy csak úgy lehet a lapon lenni, h egyik kezüket leteszik lapra.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Motiváció felkeltése Szabályok ismertetése Játék bemutatása Balesetvédelmi szabályok betartatása Túlbuzgókat fegyelmezni, visszább venni Visszahúzódókat inspirálni Zene biztosítása
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gritta Diána,