JÁTÉKRA FEL!

Gráber-Ligeti Viktória: Varázslók és Boszorkányok

A játék neve, címe: Varázslók és Boszorkányok

A játék pedagógiai célja: A résztvevők kényszerérzet nélkül vegyenek részt a játékban, fejlődhessenek szociális téren, gyakorolhassák az állathangokat és az állatok mozgásának utánzását.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: a játékosok figyelmének felhívása arra, hogy helyváltoztatáskor (karikákból ki be járás) figyeljenek egymásra.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Eszközigény: karikák

Technikai igény: karikákra van szükség, de ezenkívül semmilyen speciális technikai feltételt nem igényel a játék

Az előkészítés feladatai: helyszín berendezése karikákkal (eggyel kevesebb mint ahány résztvevő van)

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: a karikák kipakolásába be lehet vonni akár a gyerekeket is.

A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt megbeszéljük a szükséges balesetvédelmi szabályokat. Illetve egy általuk választott mondókával kiválasztjuk ki lesz majd az első varázsló vagy boszorkány. Megtanuljuk a játékhoz szükséges varázsigét is: ” Hókusz-pókusz, ákom-bákom, teljesüljön varázslásom! Legyek: (pl.kutya)”

Ezután következik a játékszabályának elmondása.

A játék menete, játékszabályok:A játékosok körbe, vagy egy vonalba állnak, és a kiválasztott mondókával kiszámoljuk a boszorkányt vagy varázslót. Ezután Ő a játékvezető mellé áll. A többiek elfoglalnak egy karikát és leguggolnak. A varázsló vagy boszorkány elmondja a tanult varázsigét és olyan állattá változik (utánozza az állat hangját és mozgását). A teremben haladva megérinti a karikában lévő gyerekeket, akik az érintés hatására ugyanolyan állattá változnak mint a varázsló vagy boszorkány. Követik Őt a mozgásban és a hangkiadásban is, a cél az, hogy a boszorkány vagy varázsló minden karikához eljusson és minél több mindenkire kiterjeszthesse a varázslatát. A játékvezető amikor már mindenki kisállattá változott elkiáltja magát, hogy ” Hazamegyünk”. Ilyenkor mindenki ( a varázslók is) karikát választanak maguknak minél gyorsabban. Az lesz az új varázsló , akinek nem jut karika. A játékban az a legügyesebb aki minden körben ” hazatalál” és karikát talál magának.

A játék lezárása: A játéknak több kör után van vége, amit a játékvezető irányít, hogy mikor. (Amikor már érezhető, hogy csökken a figyelmük és izgatottságuk a játék alatt).

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Folyamatos dicséret a játék során, illetve a játék végén. Részvétel megköszönése, és annak megkérdezése, hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek a játék során.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: a játékot lehet kiesősen is játszani, de ebben az esetben akinek nem jut karika, Ő kiesik – és nem választunk új varázslót vagy boszorkányt.

A játékvezető speciális feladatai: folyamatosan figyelni kell a játékosok fizikai és lelki biztonságára, a játékszabályokat fokozatosan ismertetjük, ha szükséges többször is átbeszéljük (amíg mindenki számára nem érthető).

Egyéb/megjegyzés: A tapasztalataim alapján nagyon élvezték és tetszett a játék a gyerekeknek.

A játékot lejegyezte: Gráber-Ligeti Viktória