JÁTÉKRA FEL!

Gosztola Erna: 3 x 3

  1. A játék neve, címe: 3 x 3
  2. A játék pedagógiai célja: Reakcióidő,gyors gondolkodás, szókészlet fejlesztése
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Fel kell hívni a figyelmet arra, ha leesik a dobókocka és lehajolnak érte, vigyázzanak saját és társuk fejére; illetve ne karmolják le/meg egymást a nagy igyekezetben.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Dobókocka, papír, toll (esetleg: karton, filctoll, ragasztó)
  12. Technikai igény: Asztal, szék minden résztvevőnek, stopperóra vagy mobiltelefon
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, az asztal köré a szükséges mennyiségű széket elhelyezni; a kis lapokat, tollat, dobókockát az asztalra készíteni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Papírból/kartonból közösen lehet kivágni, ragasztani nagyobb dobókockát. Ebben az esetben sablon kell a kockához és ragasztó, filctoll, karton a készítéséhez. Ez plusz idő, kb. 10 perc.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék nevének, szabályának ismertetése, biztonsági intézkedések felsorolása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok az asztal körül ülnek, előttük egy-egy lap. Az asztal közepén egy toll és egy dobókocka. A játékvezető áll, kezében stopper/mobiltelefon az idő méréséhez. A játék célja, hogy a játékosok öt perc alatt minél több hárombetűs szót felírjanak a papírjaikra. Akkor írhatnak, ha a kockával hármast dobnak. A játékosok körben dobnak egymás után egészen addig, amíg valaki hármast dob. Ő elkezd írni a papírjára hárombetűs szavakat. Addig írhat, amíg valaki szintén hármast dob és elveszi tőle a tollat, most már ő írja a saját papírjára a saját, hárombetűs szavait.
  18. A játék lezárása: A stopperóra jelzése után (öt perc) mindenki összeszámolja a lapján található szavakat. Akinek a legtöbb szó található a lapján, megnyeri a játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret a győztesnek, köszönetnyilvánítás a részvételért, érdeklődni az iránt, hogy milyen tapasztalatokat szereztek, hogyan érezték magukat játék közben.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egyik lehetőség, hogy játékonként változtatunk a szavak hosszán: kettes dobása esetén kétbetűs, négyes dobása esetén négybetűs, stb. szavakat kell írni. Másik lehetőség, hogy egy játék lejátszása után a legkevesebb szót leíró játékos kiesik. Az nyer, aki legtovább marad benn.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Az idő mérése; figyelni arra, hogy mennyire élvezik a játékot; s a kedvük, hozzáállásuk alapján rövidíteni, hosszabbítani.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon tetszett mindenkinek, többször kellett megismételni.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Gosztola Erna