JÁTÉKRA FEL!

Gombos Katalin: Számkirály

  1. A játék neve, címe: Számkirály
  2. A játék pedagógiai célja: Gyengébb képességű matematikai csoportban a matematikai ismeretek mélyítése, rögzítése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Egy korona
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai:
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: kettes sorba állítom a tanulókat
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. A tanulókat kettes sorban felsorakoztatom a padok között a teremben. 2. Ismertetem a szabályokat: A kancelláriamester (azaz én) a két előttem állónak adok egy matematikai feladatot, melyet meg kell oldaniuk. Lehetőségek: – Aki előbb és jól válaszol, az megy a sor végére, a másik leül – Aki előbb válaszol, de rosszul az leül, a másik állhat a sor végére – Egyszerre jól válaszolnak, akkor új feladatot kapnak Aki nem elöl áll, az csendben várakozik a sorban. Belebeszélni, válaszolni az elöl állók helyett nem lehet, a játék kizárásával járhat. Addig folytatódik a versengés, amíg végül egy valaki marad ˝talpon˝. 3. Kerettörténet: Számország életében hatalmas tragédia történt, az öreg Számkirály elhunyt. Mivel nem volt utódja, ezért az ország főnemesei a rendkívüli tanácskozás eredményeképpen az alábbiak közleményt hirdették ki: ˝Számkirály elhunytával megüresedett Számország trónja, ezért aki a kancellár kérdéseire válaszolva kiállja a több körös próbát, az megkapja a királyságot és vele a koronát is. Egy kerek esztendeig övé a trón, melyet minden esztendő leteltével újból megszerezhet vagy ő, vagy egy nálánál még okosabb atyafi.˝ Én, a kancellár várom ide a Fő térre a megmérettetésben résztvevőket, akik meg akarják szerezni a királyságot és vele a koronát is. Ha mindenki megjelent, akkor kezdődhet a verseny! Győzzön a legokosabb!
  18. A játék lezárása: megtapsoljuk, megünnepeljük a Számkirályt/Számkirálylányt.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A korona óra végéig a nyertesnél maradhat és az órán egy feladatnál kérheti – amelyiket nem akarja csinálni – hogy „pihenhessen”:)
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés: Értékelem a csoport teljesítményét, ki mennyire tudott válaszolni a kérdésekre és mit kell még gyakorolnia . Értékelem a saját érzésem szerinti játékvezetői tevékenységem. Kikérem a résztvevők véleményét is a játékról és a játékvezetői tevékenységemről is.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Gombos Katalin