JÁTÉKRA FEL!

Gombóczné Volner Judit: Információ átadás

  1. A játék neve, címe: Információ átadás
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, taktilis fejlesztés, formaészlelés, kapcsolatépítés, egymásra odafigyelés,
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyelmet felhívom, hogy miközben a társam hátára rajzolok, ne nyomjam túl erősen az íróeszközt, hogy ne sértsem meg őt.
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Papír, ceruza, esetleg ülőalkalmatosság.
  12. Technikai igény: Maximum ülőalkalmatosság.
  13. Az előkészítés feladatai: Íróeszköz és papír biztosítása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Pl az íróeszköz választásának lehetősége. Akár dobókockával, vagy szimpla választási lehetőséggel.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Köszöntöm őket. Biztosítom őket, hogy nagyon örülök neki, hogy itt vannak. A történet, hogy egy sötét szobában vannak, bezárták őket. Nem beszélhetnek. Viszont meg szeretnék osztani egymással a szabadulás útját. Ennek egy módját találják ki, hogy egymás hátára rajzolják, amit tudnak. Kérdés, hogy ki tudnak-e majd szabadulni…
  17. A játék menete, játékszabályok: Egymás mögé ülnek a részvevők. Mindkettőjük, miután választott pl zsírkrétát, kezébe vesz egy-egy lapot. A hátul ülő játékos elkezdi a rajzolást. Lépésről lépésre haladnak. A hátsó, előrajzoló, mindig csak akkor rajzol újabb mozzanatot, amikor az előzővel a társa is készen van. Ha elkészült, jelez. Ezután cserélnek és aki eddig előrajzolt, ezután az ő hátára fog rajzolni az új előrajzoló. Ha készen vannak, összehasonlítjuk a rajzokat.
  18. A játék lezárása: Közben kivilágosodik, gyorsan össze kell hasonlítani a rajzokat, mert kevés az idő a szabadulásra. Ha ügyesen rajzoltak, kiszabadulnak, ha nem annyira ügyes a másolás, akkor sajnos rabságban maradnak.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Közösen megnézzük a rajzokat és nagyon jót mulatunk az eredményeken. Kérem, hogy mondják el, hogyan érezték magukat. Vagy volt-e számukra nehézség a játék során.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Játszhatják többen, akkor még viccesebb eredmények születhetnek. Játszhatják két külön csapatban is, egymással versengve. Ilyenkor egy adott dolgot kell megrajzolniuk, hogy legyen összehasonlítási alap.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Gombóczné Volner Judit