JÁTÉKRA FEL!

Godáné Kapási Erzsébet: Kincsek a ládában

  1. A játék neve, címe: Kincsek a ládában
  2. A játék pedagógiai célja: Finommotorika, szem-kéz koordináció fejlesztés, figyelem összpontosítás
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A játéktér akadálymentesítése.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 2 db műanyag doboz vagy kosár, legalább 20 db babzsák vagy kis méretű labda, 1 db bőrdob vagy bármilyen hangszer
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Teremrendezés (székek, asztalok, szőnyeg elpakolása, szükséges eszközök előkészítése)
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Szükséges eszközök előkészítése. Megkülönböztető emblémák készítése a kincset őrző játékosoknak.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Kerettörténet ismertetése: Élt egyszer egy király, aki egy csodálatos palotában töltötte mindennapjait. Ebben a palotában volt egy kincseskamra, amelyben két különleges kincsesláda volt bezárva. Attól volt különleges, hogy ha megtöltötték, láthatatlanná vált. De mivel a kincsgyűjtők ezt nem tudták, ezért megpróbálták mielőbb megtölteni (általam kitalált történet). Szabályok ismertetése. Szerepek kiosztása.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek a mesesarokban foglalnak helyet: kerettörténet meghallgatása, szabályok ismertetése, szerepek kiosztása. A csoportszoba játékterét már közösen előkészítettük. A játék kezdetét és végét dobszóval kezdem. A játéktér közepén elhelyeztünk 2 nagyméretű műanyag dobozt (kincses ládát), körülötte pedig szétszórva a babzsákokat (kincseket). A kerettörténetnek megfelelően az őrzők nem engedhetik a ládák megtöltését, mert az láthatatlanná válik. Az alattvalók feladata pedig, hogy mielőbb összegyűjtsék a ládákba a kincseket. Szabályok: egymás testi épségének megóvása, hangjelzésre való odafigyelés.
  18. A játék lezárása: A játék végét a pedagógus ítéli meg helyzettől függően (fáradtság, kudarctűrő képesség, tolerancia stb.).
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok pozitív megerősítése, szóbeli dícséret. Létszámtól függően nyomdával, matricával való jutalmazás. A játék fizikai hatásának feltárása (hogy érezték magukat). Részvétel megköszönése.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A létszám, illetve az eszközök számának növelésével vagy csökkentésével variálható a játék, helytől függően. Én nagy, illetve középsős korú gyerekekkel játszottam, s félidőben már maguk fejlesztették tovább (pl.: lett király, aki felügyelte a kincsőrzők munkáját, királylány aki bíztatta a kincsőrzőket).
  21. A játékvezető speciális feladatai: Folyamatos figyelem a játékosok fizikai és lelki biztonságára.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagy sikere volt a játéknak. Igazad volt Szabolcs, ők a leghitelesebb vizsgabiztosok. 
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Godáné Kapási Erzsébet, (godaneerzso@gmail.com)