JÁTÉKRA FEL!

Gintner Andrea: Ralis játék matematikai fejszámolással

  1. A játék neve, címe: Ralis játék matematikai fejszámolással
  2. A játék pedagógiai célja: közösség építés, fejszámolás gyakorlása
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Figyeljenek egymás testi épségére a gombolyag dobásánál és elkapásánál.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: egy gombolyag fonal
  12. Technikai igény: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  13. Az előkészítés feladatai: A helyszín berendezése, hogy ott körben állva biztonságosan tudjunk játszani.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékhoz nincs szükség semmilyen speciális technikai kellékre.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Keretmesét mesélek. Most elutazunk egy képzeletbeli nagyon szép, gyönyörű, dimbes-dombos, völgyes vidékre, ahol sok rali pálya van. Ezeken a pályákon jelenünk meg, mint motor- és autóversenyzők. Az egyik gyakorlófutam alatt találkozunk a pálya építtetőjével, aki a leányát szeretné férjhez adni/ a fiát megnősíteni. Ahhoz a versenyzőhöz szeretné adni a leányát/ a fiát megnősíteni, aki nem téved el az erdőkön – hegyeken átívelő rali pályákon s az egyes útszakaszok végén levő feladatokat jól oldja meg, s épségben ér vissza a cél állomásra.
  17. A játék menete, játékszabályok: A rali pályát a gombolyagról letekert fonal jelzi, amit a kezünkben tartunk. A játékosok körben állnak olyan távolságra egymástól, hogy könnyen tudják dobni és elkapni a gombolyagot. A játékvezető kezdi. Valamennyi fonalat leteker a gombolyagról, megfogja a végét és odadobja az egyik játékosnak, s mond egy fejszámolásos feladatot ( összeadás, kivonás, szorzás, osztás a csoport életkorának megfelelően, amiben megegyeztek). Ő elkapja a gombolyagot, megfogja a fonalat, kezében tartja, megadja a választ a feladatra. Ha jó, leteker valamennyit a fonalból és eldobja a következőnek, s mond neki egy feladatot, S így tovább. Egy idő után lehet látni ki kapott már gombolyagot, ki tartja kezében a fonalat. S lassan kialakul egy háló. Mindenkinek csak egyszer kaphatja kezébe a gombolyagot.
  18. A játék lezárása: Amikor mindenki mindenkivel kapcsolatban van – az utolsó nehéz feladat- a jól felépített hálót lebontani, azaz a letekert fonalat visszafelé feltekerni, s a játékvezető kezébe adni..
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok dicsérése. Köszönetnyilvánítás a játékban való részvételért. Kérdésfeltevés? Hogyan érezted magad a játék alatt? Mikor érezted magad legjobban/ legrosszabbul a játékban? Mi volt a játék legfontosabb mozzanata? Mit csinálnál ugyanígy, ha még egyszer játszanánk? Mi az, amin változtatnál?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Három élete van, s 3 rossz válasz után kiesik. Rossz válasz esetén a gombolyagot visszaadja annak, aki neki dobta, S ő neki csak utolsóként lehet megint dobni a gombolyagot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A szabályokat fokozatosan ismertetni. A gombolyag eldobását és elkapását, ha még ilyet nem csináltak, előtte gyakoroljuk. Figyelni a játékosok fizikai, lelki biztonságára, s arra, hogy a fonal lehetőleg ne gabalyodjon össze.
  22. Egyéb/megjegyzés: A benne résztvevő gyerekeknek tetszett. Legfőképpen az, amikor eldobhatták a fonal gombolyagot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gintner Andrea