A játék neve, címe: Ez én vagyok
A játék pedagógiai célja: Az állatokkal való ismerkedés, tulajdonságok felismerése és csoportosítása, színes gyakorlása, gyors reakcióidő kialakítása
A játék jellege: rahangolo
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: A legokat mindenki egy kupacba pakolja, hogy ne bukjanak fel benne
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb,
Résztvevők életkora: 5+
Játékidő: 10-15 perc
Helyszín: barhol
Helyigény: kor
Eszközigény: lego kockák, állatformák, színes lapok
Az előkészítés feladatai: Egy tálba kikészíteni a színes legókockákat, állatokra jellemző tulajdonságok összeírása, színes lapon a rublikák elkészítése
Az előkészítéshez szükséges idő:5+
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A legók színek szerinti válogatása-gyorsasági verseny
A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek leülnek a földre törökülésbe, egymás mellé körbe. Egy zsákból mindenki kihúz magának egy állatot. Utána mindenki választ magának egy színes lapot (olyan színű legókat kell gyűjtenie majd a játék során)
A játék menete, játékszabályok:Bemutató játék játszása. Egy menet után kezdődik a rendes játék. Felolvasásra kerül egy-egy mondat az állatokkal kapcsolatba. Pl: két szemem van, testemet szőr borítja, tejet iszom…Lehetnek beugratós mondatok is és olyan általánosak is, amik minden állatra jellemzők. Aki a mondat után a leggyorsabban felismeri az állatában ezt a jellemzőt, feltartja az állatot és kimondja a nevét, PL: Hosszú farkam van: LÓ. Ha helyes a válasz, kivesz egy, a lapjával azonos színű legót, és ráhelyezi a számozott részre. Ha hibás a válasz, egy legot vissza kell raknia a közösbe.
A játék lezárása: Az a játékos nyer, aki a lehető leggyorsabban összegyűjti az összes, vagyis a 10db legót a lapjára. A nyertes megtapsolása, gratulálás, majd a játék folytatása mindaddig, amíg mindenki összegyűjtötte magának mind a 10 legót.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes megtapsolása, közösen az élmények, nehézségi fog megbeszélése.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az első 2játékos rakhat fel kockát a toronyra( a két leggyorsabb), Nem állatokkal, hanem tárgyakkal vagy személyekkel, helyekkel is lehet játszani, más korosztályban. Puzzle darabokat is lehet gyűjteni legó helyett és a végén ki kell rakni a képet és felismerni, hogy mi is van rajta.
A játékvezető speciális feladatai: Egyszerű, rövid mondatok használata, hogy egyértelmű legyen az összes közlés. Helyes megoldások ellenőrzése, magyarázat
A játékot lejegyezte: Gethe Anna