JÁTÉKRA FEL!

Gerzsenyiné Csóka Erzsébet: Házatlan mókus

  1. A játék neve, címe: Házatlan mókus
  2. A játék pedagógiai célja: nagymozgások (futás, gurulás, kúszás, mászás) fejlesztése,térbeli tájékozódás fejlesztése, kognitív funkciók fejlesztése, észlelés, reakciógyorsaság fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: balesetveszélyes tárgyak eltávolítása a játéktérből
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: 8 db 80 cm átmérőjű különböző színű műanyag karika
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A játékhoz szükséges eszközök előkészítése.Különböző színű karikákat helyezünk el a terem padlójára, egymástól kb. 2-3 m távolságra, vagy felrajzoljuk a padlóra a köröket
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a gyerekeket be lehet vonni a karikák elhelyezésébe
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A gyerekek figyelmének felkeltése.Figyeljetek, most varázspálcámmal megérintve elvarázsollak benneteket mókussá! A különböző színű karikák lesznek a mókusházak! Miután mókussá váltatok, házat kell választani magatoknak!
  17. A játék menete, játékszabályok: Miután a gyerekek elhelyezkedtek a „mókusházakban", felhívjuk a figyelmüket, hogy a „Mókusok ki a házból!” felszólításra el kell hagyni a házat és szabadon lehet helyet változtatni a házak között. „Mókusok be a házba!” felszólításra új házat kell keresni. Az a kismókus a legügyesebb, aki mindig talál magának házat. Figyeljetek, mindig egy házzal kevesebb lesz! A házatlan mókusok jöjjenek mindig hozzám! Mindig másik házat kell magadnak keresni! Egy házban egy mókus lehet!
  18. A játék lezárása: Legalább 2-3 kisgyereknek maradjon ház a játék végére,ők lesznek a legügyesebb mókusok
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsérem őket, a gyerekek megtapsolják a legügyesebbeket. Értékelem a fegyelmezett magatartást. Megkérdezem, hogyan érezték magukat a játék alatt. Valamint azt, hogy szeretnék-e máskor is játszani ezt a játékot?
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha az eredeti játékot már jól begyakorolták, vagy kezd unalmassá válni,akkor változtatunk a szabályon . Pl: egyik házból a másikba mindig előre meghatározott mozgásformában lehet átjutni: gurulva, kúszva, mászva, fél lábon ugrálva stb.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játékszabályok megértetése és betartatása
  22. Egyéb/megjegyzés: Gyógypedagógusként magatartási, beilleszkedési nehézséggel küzdő, valamint enyhe értelmi fogyatékos óvodás korú gyermekek kiscsoportos fejlesztésével foglalkozom. A fent leírt játékot ezen fejlesztő foglalkozás keretében végeztem 8 fős gyermekcsoporttal
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gerzsenyiné Csóka Erzsébet