A játék neve, címe: Kémesítve
A játék pedagógiai célja: Szórakoztatás. Koncentrációs képesség fejlesztése, együttműködés fejlesztése.
A játék jellege: Energetizáló
A baleseti kockázat szintje: alacsony
Szükséges biztonsági intézkedések: Az udvarról el kellett vinni a veszélyes tereptárgyakat. Kimerítőbb magyarázatot, több hibázási lehetőséget kell biztosítani a kicsiknek.
Résztvevők száma: 8-14 fő,
Résztvevők életkora: 7 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
Eszközigény: –
Technikai igény: –
Az előkészítés feladatai: Balesetmentessé, szabaddá kellett tenni az udvart. Ismerkedős játék levezetése: Pacsi barát (Összekovácsolta a csapatot)
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek kémes élményeinek felidézése, beszélgetés. Filmélmények felelevenítése: Kémesítve, Kém a szomszédban, Barbie titkos ügynökök, Mi a feladata egy kémnek? (titkos információkhoz jusson… Mi lehet a dolga egy kémelhárítónak? Megakadályozza a kém kémkedését, likvidálja, bezárja…
A játék megnyitása, nyitánya: Ti akik mindannyian körbe álltok, ti lesztek a kémek. Én pedig a kémelhárító. Úgy próbálom megakadályozni a kémkedésetek, hogy egyikőtöket egy képzeletbeli rács mögé zárom. Te akit bezártalak megpróbálsz kiszabadulni úgy, hogy a képzeletbeli rácsot felhúzod. A melletted álló kémtársak (bal és jobb oldali szomszédod) segíthetnek neked kiszabadulni, úgy, hogy a rácsodat egy képzeletbeli kalapáccsal széttörik.
A játék menete, játékszabályok:1. Köralakítás 2. Kémelhárító kijelölése, kémek megnevezése 3. Kémelhárító feladatásnak tisztázása A kémelhárító valakihez odalép, két karjával rámutat valakire és egy hangos katt kiáltással bezárja úgy, hogy a két karját fentről lefele húzza. 4. Kém feladatának tisztázása A kém hangos katt kiáltás kíséretében megpróbálja felhúzni két karjával a képzeletbeli rácsot lentről felfelé. 5. Kémszomszédok feladatának megbeszélése Egy képzeletbeli kalapács segítségével széttörik a rácsokat egy hangos reccs kiáltással akkor, amikor a kém kattot kiált és megpróbálja felhúzni a rácsot. 6. A bezárt kémből kémelhárító lesz a játék folytatásában. 7. Próbajáték 8. Aki elrontja a mozdulatsort vagy sokat tétovázik két nagy lépést hátralép, kiesik a játékból.
A játék lezárása: Ha négynél kevesebb játékos marad a játékban, a játék lezárul. A mi esetünkben ez nem történt meg, mert nem hibáztak sokat a gyerekek a mozdulatsorok eljátszásánál.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játékot beszélgetéssel zártuk és egy újabb játékkal. (csoportos majd szabad játékkal) Hogy éreztétek magatokat. játék során? Mi az ami tetszett benne? Min változtatnátok? Van- e kedvetek még valamit játszani?
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék a Sááá mintájára készült. Szerintem végtelen sok variációja lehet ennek a játéknak. Pl. Rendőr-rab kerettörténetre is lehet építeni Gonosz boszorkány-királylány-tündérek variációt is el tudok képzelni. Akár kellékeket is be lehet vonni a játékba. (varázspálca, élet vize)
A játékvezető speciális feladatai: A kerettörténet elmesélése és a szabályok tisztázása után érdemes a mozdulatokat kipróbálni, próbajátékot játszani, hogy mindenki megértse. A kicsiknek 2 hibázási lehetőséget biztosítottam.
Egyéb/megjegyzés: –
A játékot lejegyezte: Germánné Balta Katalin Viktória