JÁTÉKRA FEL!

Gergelyné Király Krisztina: Szorzóalma

  1. A játék neve, címe: Szorzóalma
  2. A játék pedagógiai célja: Szorzótábla gyakorlása, valamint a jobb és bal irányok tudatosítása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Helycsere alkalmával figyeljenek egymásra, az almát próbálják kézből kézbe dobni!
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Két darab alma (egy piros és egy zöld). A játék végén pedig mindenki kap egy almát, amit megehet. 🙂
  12. Technikai igény: Nincs.
  13. Az előkészítés feladatai: Ha tanteremben játszunk, teljesen akadálymentesíteni kell az adott területet.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek segítenek a terület akadálymentesítésében. (elpakolnak, ha szükséges)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Üdvözlés, majd elmondom, hogy a mai bemelegítő játékkal az eddig tanult szorzásokat fogjuk gyakorolni. A játék végén mindenki kap egy almát, amit óra végén meg lehet enni.
  17. A játék menete, játékszabályok: 10 játékos körben áll, kiválasztok egy tanult szorzótáblát és mindenki kap egy számot, ez lesz a neve. Pl.: 5-ös szorzótáblánál az óramutató járásával megegyező irányban kiosztom a "neveket" (5, 10, 15, 20, 25, stb.) A piros almát használva valakinek odadobom és megkérdezem: – Mi a neved? 15. A beceneved? 3×5. – Mutasd be a szomszédaid is! 10 és 20 vagyis 2×5 és 4×5. Ezután Ő dobja tovább valakinek az almát és kérdezi a nevüket. Tapsra helycsere következik úgy, hogy ne legyen ugyanaz a szomszéd. Ekkor új szorzótáblával új számokat – neveket kapnak a gyerekek. Fegyelem szükséges, hogy súgással ne segítsenek a többiek. (a zöld alma a továbbfejlesztett játékhoz lesz szükséges)
  18. A játék lezárása: A tanult szorzótáblákat "végigjárva" 5-10 perc után zárom a játékot azzal az ígérettel, hogy a következő matematika óra elejére is hozok valamilyen játékot.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Dicséret, a részvétel megköszönése. Hogy tetszett a játék? Könnyebbnek éreztétek-e a tanulást ebben a játékos formában? Mindenki kap egy almát, amit megehet az óra végén.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha piros almát dobok, akkor a játékos bal oldalán álló szomszédját kell bemutatni. Ha zöld almát dobok, akkor a játékos jobb oldali szomszédját kell megnevezni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Fokozatosan lehet gyorsítani a játékot, így izgalmasabb lesz a játék. Folyamatos figyelmet igényel a játék a játékosok és a játékvezető részéről is.
  22. Egyéb/megjegyzés: A tapasztalat szerint tetszett a játék a gyerekeknek,de igénylik, hogy mindenki sorra kerüljön. Ezért 2x vagy 3x 10 játékossal játszottam, hogy senki ne maradjon ki.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gergelyné Király Krisztina