JÁTÉKRA FEL!

Gergely Edina: Ökopuff

  1. A játék neve, címe: Ökopuff c. játék
  2. A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés, koncentrációs képesség és rövidtávú memória fejlesztése. Az említett készségeken kívül fejleszti a gyors helyzetfelismerést.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincs
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs, esetleg kártya, ha több kört is játsszunk és a témaválasztás ennek segítségével történik.
  12. Technikai igény: Nem igényel technikai előkészületet.
  13. Az előkészítés feladatai: A tanteremben a padok elhúzása.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A padtársak elhúzzák a padokat, székeket, hogy elférjünk 30-n körbe állva a tanteremben.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A kör felállítása, a játékszabályok ismertetése.
  17. A játék menete, játékszabályok: A gyerekek körben állnak. A tanító néni választ egy témát (Pl.: vadállatok), ami a gyerekek életkorához és tudásanyagához közel áll. Ezután a tanító néni kimondja egy gyerek nevét, akinek le kell guggolnia, a két mellette állónak pedig (gyorsan) mondani kell egy-egy állatnevet. Aki lassúbb volt, az kiesik a játékból. A következő körben nem lehet ugyanazt a két állatot mondani. Nagyon kell figyelni és szinte bármilyen előre megbeszélt témakörrel el lehet játszani a játékot. Ez a játék nagyon jól használható tanóra előtti motivációként is, ami a választott témával előkészítheti a tanórai munkát (környezetismeret, rajz, stb) Az lesz a győztes, aki a kör végén bent marad, aki a leggyorsabb volt.
  18. A játék lezárása: A győztes kihirdetése, dicséret a játékban való részvételért.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék értékelése: gyorsaság, szabály betartása. A győztes választhat témát a következő körre: (kártyahúzással) és ő jelöli ki a következő játékhoz a gyerekeket.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: A játék változatossága a témaválasztás sokféleségében rejlik, illetve hogy hogyan választunk témát: (kártyahúzással, Barchoba játékkal) Használható ismerkedős játékként is, ilyenkor a választott tanuló melletti két gyereknek egymás nevét kell kimondani, a szabály ugyanaz.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni a játékosok pszichikai és lelki állapotát, ha ez rendben, akkor a játék gyorsaságának fokozása, ezzel az izgalom is tetőfokára hág!:) A játékszabályok folyamatos betartása.
  22. Egyéb/megjegyzés: Szinte minden életkorú gyerekcsoport szívesen játssza a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó:
  24. A Játékot lejegyezte: Gergely Edina, (gergely.edina@gmail.com)