JÁTÉKRA FEL!

Gergely Csilla: Labirintus

A játék neve, címe: Labirintus

A játék pedagógiai célja: Ismert tananyag gyakorlása

A játék jellege: Egyéb

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét, hogy amikor kihozzák az eredményeket, ne rohanjanak!

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 10 évtől idősebb

Játékidő: 15+ perc

Helyszín: Elsősorban beltérben játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: Labirintus elemek, feladatsorok.

Technikai igény: Csapatonként egy, plusz a játékvezetőnek egy asztal, székek.

Az előkészítés feladatai: Rendezzétek be a helyszínt, hogy az asztalok köré ülve tudjunk játszani, a labirintus elemek kikészítése.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék vezetésbe csapatonként egy segítő bevonható.

A játék megnyitása, nyitánya: Meséld el a kerettörténetet, miközben ismerteted a játékszabályokat. Javasolt kerettörténet alap: A labirintus kincsét kell megtalálni, amihez egy térképet kell összeállítani. A darabok megszerzése kihívást jelent.

A játék menete, játékszabályok:A játék egy feladatsor elvégzését teszi élvezetesebbé. A feladatsort úgy kell összeállítani, hogy apró, gyorsan megoldható, könnyen ellenőrizhető kérdésekből álljon. A játékosokat 3-6 fős csoportokba oszd a tananyag jellegétől függően. Lehet sorsolással is. A labirintus bejáratát tartalmazó térkép darabot add oda a feladatokkal együtt a csapatoknak. Ha megoldanak néhány feladatot, akkor azt megmutatják, és minden jó eredményért cserébe kérhetnek egy térkép darabot. A térkép cellákra van osztva, és mindegyiknek van egy sor és oszlop neve. Ez alapján tudnak választani. Cél, hogy minél előbb megkapják azokat a darabokat, amelyeken egy a kincshez vezető út rajzolódik ki. A labirintus elágazó, ezért több útvonalon is el lehet jutni a kincshez. A feladatok megoldása tetszőleges, és lehet egy-egy feladattal újra próbálkozni.

A játék lezárása: Az a csapat nyer, aki leghamarabb feltérképezte a kincshez vezető utat, de végig lehet játszani a többi csapattal is, ha van kedvük.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Lehet a megtalált kincs akár csoki is. Érdemes a vesztes csapatokat is jutalmazni.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Bármilyen tananyag begyakoroltatására alkalmas, többször is játszható új térképpel.

A játékvezető speciális feladatai: Ellenőrizni kell a megoldásokat, és kiosztani a kért labirintus elemeket. Lehet pörgetni a játékot úgy, hogy az idő múlásával egy-egy megoldásért egyre több térképelemet adunk.

Egyéb/megjegyzés: A gyerekeknek nagyon tetszett a játék, a szárazabb tananyagot is lelkesen gyakorolták ezen keresztül. Érdemes segítőket felkérni a játékvezetésre a visszahúzódóbb diákok közül.

A játékot lejegyezte: Gergely Csilla