JÁTÉKRA FEL!

Gereben Zita: Zenésfüles

  1. A játék neve, címe: Zenésfüles
  2. A játék pedagógiai célja: A játékban résztvevők jobban megismerjék egymást, és egymás hangját, csukott szemmel is. A zene ereje!
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A résztvevők figyelmét felhívom arra, hogy a plüssállat eldobásánál figyeljenek egymás biztonságára, óvatos mozdulatokkal tegyék azt.
  6. Résztvevők száma: -8,21-30
  7. Résztvevők életkora: 7+,10+,14+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: plüssjátékfigura
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Rendezzük be a helyszínt, tantermet, hogy a játékosok kényelmesen elférjenek, állva vagy ülve is játszhassák
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: nincs különösebb előkészítés ennél a játéknál.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A játék előtt mindenki mutatkozzon be egymásnak, pláne aki még nem ismerné egymást. Kisebb, rövidebb társalgásba is kezdhetnek egymással, hiszen a játék lényege aztán a hangfelismerés lesz. Ezután a játékszabályokat ismertetem a játékosokkal.
  17. A játék menete, játékszabályok: A résztvevők kört alkotnak. A kör közepére egy ember kerül, kiválasztás alapján. Én a körön kívűl irányítom a játékot. – a kör közepén levőnek csukott szemmel kell végig lennie a játék során – a többiek egymás között adogatják, dobják a plüssfigurát, így döntik el egymás között, ki fog énekelni. – akihez a figura kerül elkezd énekelni, bármilyen dalt, a kör közepén állónak pedig ki kell találnia, hogy ki énekelt a csoport tagjai közül. – ha sikerül kitalálnia, felismernie hogy ki énekelt, beállhat a körbe – akit kitalált, az áll be a helyére – ha nem sikerült kitalálnia, akkor újabb kör indul, a többi játékos újra egymás közt eldönti a plüssfigurával, hogy ki énekeljen következőnek. Így mindenki sorra kerül előbb-utóbb, mindenki aktívan részt vesz a játékban.
  18. A játék lezárása: Ennek a játéknak a lényege az ismerkedés, élményszerzés, zenefelismerés, egymás hangjának a felismerése, tehát nem egy versenyhelyzetről szól. A játékot hosszabb ideig is lehet játszani, hiszen örömet szerez, egymás hangját ismerik fel a növendékeim. A játékot végül én zárom le.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdícsérem a résztvevőket. Átbeszéljük ki hogy érezte magát, mennyire volt nehéz vagy könnyű a játék, a hangfelismerés, úgy hogy nem látod a társadat, csak a füledre, hallásodra vagy hagyatkozva.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Variációként az merült fel, hogy a dalt, amit énekel, aki épp a figurát kapja, lehet konkrét, egymás között előre megbeszélt dal is. Így ugyanazt a dalt hallják többször a játékosok, és ez akár egyfajta nehezítés is lehet, hiszen mindenki máshogy adja elő, énekli el ugyanazt a dalt.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék során lépésről lépésre haladtam, figyelve közben folyamatosan ki hogy reagál a feladatra. volt-e olyan pl.aki nehezebben nyílt meg, és kezdett el énekelni esetleg a társai előtt.
  22. Egyéb/megjegyzés: Eddig minden alkalommal nagyon szerették ezt a játékot a résztvevők. Egymást még jobban megismerték, és ami nálam, mint zenetanárnál nagyon fontos, a zenén keresztül tudtam őket bevonni egy játékba, amit nagyon élveztek.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gereben Zita