JÁTÉKRA FEL!

Gedainé Tóth Ilona: Csengős csendkirály

  1. A játék neve, címe: Csengős csendkirály
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem-, fegyelem-, hallásfejlesztés
  3. A játék jellege: Egyéb
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Zavartalan, nyugodt légkör biztosítása.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: -5,5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: csengő, szék
  12. Technikai igény: székek előkészítése
  13. Az előkészítés feladatai: terem rendezése, szellőztetése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A nagyobbak segíthetnek a székek kipakolásában, elrakásában, önállóan dönthetnek a helyválasztásról.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Adott játéktérben az elhelyezkedett játékosokkal közlöm a játék címét és szabályát. Lehet mesébe ágyazottan kezdeni, pl.: rövid történet a Csendkirályról, aki itt járt és itt felejtette a csengőjét.
  17. A játék menete, játékszabályok: Folyamatos, kiválasztós játék. A játékosok ülnek vagy állnak, amit példásan és hang nélkül kell tenniük. Akinél van a csengő, ő választja azt a játékost, aki neki szimpatikus (szépen áll vagy ül), és adja át a csengőt úgy, hogy ne szólaljon meg. Lehet nehezíteni a járás mikéntjén (törpe, óriás, lábujjon, hátrafelé, hajolva, stb., attól függően, milyen korosztállyal dolgozunk. ) Akinél megszólal a csengő, kiesik vagy zálogot ad. Törekedjenek arra, hogy azt válasszák, aki még nem szerepelt.
  18. A játék lezárása: A játékvezető megítélésén múlik, meddig tart a játék (míg van kellő türelem és csend, vagy míg mindenkire sor nem kerül).
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Lehet pontgyűjtéssel játszani: ki hányszor volt csendkirály, ki az aki nem adott zálogot, mert nem hibázott. Megtapsoljuk, megdicsérjük a legjobbakat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Tovább fejlesztem mozgásos játékká. Körforma a kiindulás, akinél a csengő van, a körön kívül jár és valaki mögé le kell tennie a csengőt. Az felveszi, és megpróbálja elkapni a társát, mielőtt beáll az ő helyére. Ha nem sikerül, ő viszi a csengőt tovább és teszi újabb játékos mögé.
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gedainé Tóth Ilona