JÁTÉKRA FEL!

Gazsi Barnabás: Fogj meg egyet!

  1. A játék neve, címe: Fogj meg egyet!
  2. A játék pedagógiai célja: Együttműködés, egyetértés a csapattársakkal, jó kommunikáció egymással, mozgáskoordináció, gyorsaság fejlesztése
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Akadálymentes és csúszásmentes játéktér
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: Jelzőszalag, vagy mellény
  12. Technikai igény: Stopperóra, síp
  13. Az előkészítés feladatai: csapatok kialakítása, játéktér kijelölése
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: minden gyereknek aktívan részt kell vennie
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A két tanuló kiválasztása, majd ők azonos létszámú csapatot alakítanak
  17. A játék menete, játékszabályok: A kijelölt játéktéren az egyik csapat szétszórtan helyezkedik el, a másik csapat a pálya egyik végében egymás mellé leülnek. A játék lényege, hogy a leült tanulók feladata, hogy egyesével indulva az ellenfél csapatából egy-egy gyereket megfogjanak. A fogó csapat tanulóiból mindig egy gyermek van a pályán, aki addig üldözi a másik csapat tanulóit, amíg el nem kap közülük egyet. Ekkor a fogó és a megfogott tanuló leülnek ott, ahol az elfogás történt. Csak ezután indulhat a következő fogó. A játék addig tart, míg mindenkit meg nem fognak. Fontos : a játék sípszóra kezdődik, ettől a pillanattól mérjük az időt az utolsó megfogásig. Ezután a két csapat helyet cserél. Az a csapat nyer, akik rövidebb idő alatt végez a játékkal.
  18. A játék lezárása: A játék végén megbeszéljük, melyik csapat nyert és miért. A vesztes csapat megtapsolja a győztest.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Pozitívumok kiemelése, a győztes csapat választhat egy újabb játékot.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Fiúk a lányok ellen A fogójátékosnál labda van, futás közben azzal kell kidobnia egyet az ellenfélből, utána indulhat a következő A fogó csapatban kijelöljük, hogy az ellenfélből kit foghat meg A fogók párban indulnak kézen fogva, az ellenfél is párokat alkotva kézen fogva menekülhet
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni kell, hogy elkapás után szorosan egymás mellett üljenek török ülésben. Az elkapás szabályos volt-e. Figyelni kell arra, hogy a fogó játékos hamarabb nem indulhat, csak akkor, amikor társa már leült törökülésbe.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gazsi Barnabás