JÁTÉKRA FEL!

Gász Gábor Jánosné: Aranytalléros

  1. A játék neve, címe: Aranytalléros
  2. A játék pedagógiai célja: Téri tájékozódás , szocialitás, együttműködési készség fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Polifoam lapok, aranytallérnak való arany színű korong
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: A gyerekekkel együtt berendezzük a játék helyszínét
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A helyszínt a résztvevőkkel együtt berendezzük. A játékosok a lapok körül félkörben helyezkednek el. Mivel jelen esetben óvodások játsszák ezt a játékot, a megkezdése előtt mindannyiuk jobb kezére karkötőt teszünk a könnyebb tájékozódás érdekében.
  17. A játék menete, játékszabályok: Kincskereső játékot fogunk játszani. Egy kisgyerek kimegy, ezután egy másik eldugja a kincset (aranytallért) az egyik lap alá. Egy újabb játékos irányítani fogja azt aki visszatér, hogy melyik irányba, hányat lépjen, hogy rátaláljon az eldugott pénzre. Pl.: Lépj kettőt előre! Lépjél hármat balra….Nem kötelező a legrövidebb úton megtaláltatni a kincset, belehet járatni a keresővel az egész pályát, de lehet röviden, célirányosan irányítani a keresőt. A játékvezető dolga, hogy figyeljen arra ennél a korosztálynál, hogy irányító és irányított egy irányba álljanak. Nagyobbak állhatnak szemben is.Arra is jó figyelni, hogy a keresőt a kincstől a lehető legtávolabbi lapra állítsuk, így tovább tart a játék. A kicsi eldugja, a középsős és a nagy keresi, illetve irányít. Így mindenki részt vehet a játékban képességeinek megfelelően.
  18. A játék lezárása: Ha a kincset megtalálták és mindenki részt vett valami módon a játékban, akkor elértük a célunkat, befejezhetjük.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a játékosokat, megkérdezem, hogy hogy érezték magukat. Megkérem őket, hogy aki jól érezte magát, ugorjon jó magasra, olyan magasra, amennyire jól érezte magát!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Lehet az irányítónak és az irányítottnak szemben is állnia, így nehezedik a játék. A játékosok életkorát és képességeit figyelembe véve kell erről döntenie a játékvezetőnek.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Arra kell figyelnie, hogy mindenki képességeinek megfelelő feladatot kapjon és lehetőleg mindenki részt vegyen a játékban.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gász Gábor Jánosné