A játék neve, címe: Jelzőlámpa
A játék pedagógiai célja: Gyors reagálóképesség,egymás mozgásához való alkalmazkodás, számlálás.
A játék jellege: Együttműködési
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő játékterület biztosítása.
Résztvevők száma: 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület
A játék megnyitása, nyitánya: Ki játszik ilyet- mondóka
A játék menete, játékszabályok:A játékosok elhelyezkednek egymás mögött kb. 6-10 m hosszú és 2 m széles játékterületen. A játékosok közül egy önkéntes jelentkezőt választok, ő lesz a jelzőlámpa. A jelzőlámpa a fallal szemben, a többieknek háttal áll. Háttal, 10-ig számlál, mialatt ő zöld lámpa és minden gyermek mozgásban van. Amikor elszámolt 10-ig megfordul, akit mozgásban talál, az kiesik a játékból. Az lesz a legügyesebb, aki eljut a jelzőlámpáig és sikerül megérintenie a lámpát. Addig lehet játszani a játékot, amíg van érdeklődő játékos.
A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, ha minden játékos mindkét szerepet betölti vagy ha a jelzőlámpa túl jól végzi feladatát, és kiejti a többi futó játékost.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeket pozitív visszajelzésben részesítem, majd beszélgetünk a játék nehézségeiről, élményeikről.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Szoborállás helyett már helyzetet változtatnak pl.: leguggolnak – Mimika bevonása pl.: szomorú-boldog arc
A játékvezető speciális feladatai: Ebben a korosztályban kiemelten figyelni kell a baleset megelőzésére. A kiesett játékosokra figyelni, ne akadályozzák a játék menetét. A jelzőlámpa számlálása legyen érthető, kellően hangos.
A játékot lejegyezte: Gáspár Adélka