JÁTÉKRA FEL!

Gáspár Adélka: Jelzőlámpa

A játék neve, címe: Jelzőlámpa

A játék pedagógiai célja: Gyors reagálóképesség,egymás mozgásához való alkalmazkodás, számlálás.

A játék jellege: Együttműködési

A baleseti kockázat szintje: közepes

Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő játékterület biztosítása.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye

Az előkészítéshez szükséges idő: Nem szükséges előkészület

A játék megnyitása, nyitánya: Ki játszik ilyet- mondóka

A játék menete, játékszabályok:A játékosok elhelyezkednek egymás mögött kb. 6-10 m hosszú és 2 m széles játékterületen. A játékosok közül egy önkéntes jelentkezőt választok, ő lesz a jelzőlámpa. A jelzőlámpa a fallal szemben, a többieknek háttal áll. Háttal, 10-ig számlál, mialatt ő zöld lámpa és minden gyermek mozgásban van. Amikor elszámolt 10-ig megfordul, akit mozgásban talál, az kiesik a játékból. Az lesz a legügyesebb, aki eljut a jelzőlámpáig és sikerül megérintenie a lámpát. Addig lehet játszani a játékot, amíg van érdeklődő játékos.

A játék lezárása: A játéknak akkor lesz vége, ha minden játékos mindkét szerepet betölti vagy ha a jelzőlámpa túl jól végzi feladatát, és kiejti a többi futó játékost.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A gyerekeket pozitív visszajelzésben részesítem, majd beszélgetünk a játék nehézségeiről, élményeikről.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – Szoborállás helyett már helyzetet változtatnak pl.: leguggolnak – Mimika bevonása pl.: szomorú-boldog arc

A játékvezető speciális feladatai: Ebben a korosztályban kiemelten figyelni kell a baleset megelőzésére. A kiesett játékosokra figyelni, ne akadályozzák a játék menetét. A jelzőlámpa számlálása legyen érthető, kellően hangos.

A játékot lejegyezte: Gáspár Adélka