JÁTÉKRA FEL!

Garancsi Krisztina: Menekülj a medvétől!

A játék neve, címe: Menekülj a medvétől!

A játék pedagógiai célja: Pedagógiai célom ezzel a játékkal a koncentráció és a mozgáskoncentráció fejlesztése, illetve elérni, hogy a gyerekek felpörögjenek, és jól érezzék magukat.

A játék jellege: Energetizáló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: A teremben úgy pakoltunk el, hogy a forgás és a kellék átadása közben ne üssék be magukat.

Résztvevők száma: 15-20 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb

Játékidő: 5-10 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni

Eszközigény: Plüssmedve

Technikai igény: Magnó/számítógép/hangszóró

Az előkészítés feladatai: Helyszín berendezése, hogy ott körben állva biztonságosan tudjunk játszani.

Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Padok, székek eltolása. Ezt lehet zenére csinálni a hangulat megteremtése érdekében.

A játék megnyitása, nyitánya: A játékvezető ismerteti a játék menetét.

A játék menete, játékszabályok:Az állatkertből kiszabadult egy vad medve, ami elől, mindenki menekül. A játékban a résztvevők körben állnak és a medvét kézről kézre adják egymásnak, minél gyorsabban, azért, hogy ne kapja el őket a medve. Ezt addig teszik, ameddig a zene szól. Akinek éppen a zene leállásakor van a kezében a medve, azt elkapja az állat, így ő kiesik a játékból. A győztes az lesz, aki utolsóként marad a körben a medve nélkül.

A játék lezárása: Mivel a cél a versenyhelyzet fokozása is volt, ezért az nyer, aki utolsónak marad bent a játékban.

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játékosok megdicsérése, fair játék megköszönése.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Minden alkalommal a zene újraindításakor a játékvezető megmondja, hogy milyen plusz feladatokat kell elvégezniük a játékosoknak. Ezek a játékvezető kreativitására vannak bízva. Pl. 1) Körben állnak és továbbadják a medvét. 2) Táncolni kell közben a játékosoknak. 3) Forogni kell egyet az elkapott medvével és csak utána adhatja tovább. 4) Le kell guggolni az elkapott medvével és csak utána adhatja tovább. 5) Ugrani kell egyet az elkapott medvével és csak utána adhatja tovább.

A játékvezető speciális feladatai: A játékvezető a szabályokat fokozatosan módosítja a plusz feladatokkal. Emellett figyel a játékosok fizikai biztonságára.

Egyéb/megjegyzés: A résztvevők rendkívül élvezik ezt a játékot!

A játékot lejegyezte: Garancsi Krisztina