JÁTÉKRA FEL!

Gálosné Farkas Andrea: Királykidobó

  1. A játék neve, címe: Királykidobó
  2. A játék pedagógiai célja: Egymás segítése, csapatmunka fejlesztése.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Közepes
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: : Mindent elpakolunk, és a kihelyezett tárgyakra figyelni kell, hogy ne essenek át rajta, és a célzásnál a másik testi épségére vigyázzunk. Ne célozz törzs fölé!
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: Elsősorban beltérben játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: pad vagy kötél középre, bóják, labdák, zsámoly, szivacslabdák
  12. Technikai igény: egy nagyobb tornaszobára mindenképpen szükség van
  13. Az előkészítés feladatai: Be kell rendezni a termet, és tapsra indítom a játékot
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játék előtt közlöm, mit hol találnak, és a játékosok keresik meg hozzá a szereket a szertárból, és készítik ki.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Felhívom a figyelmüket, hogy nem csak a dobás a lényeg, hanem a vár védelme is. Ismertetem a szabályokat
  17. A játék menete, játékszabályok: A bójákon lévő labdákat, és a zsámolyon lévő királyt, vagy királynőt kell eltalálni szivacslabdával. Ha a játék közben eltaláltak a szivacslabdával és nem tudtad elkapni kiestél a játékból. Az a csapat nyer, aki minden labdát eltalál és kidobja a király is. A labdákat és a királyt úgy tudod megvédeni, ha elkapod a rájuk célzott labdát, ha elejted kiestél.
  18. A játék lezárása: Kihirdetem a nyertest, és kiemelem, aki minden téren hasznos volt a csapatának. A nyertes választhat ki áll fel a zsámolyra a másik csapatból.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérek mindenkit, akik aktívan részt vettek a játékban, és segíteni tudtak a több játékosnak, hogy mi a játék folyamán a feladat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: – ha így már megy, megkötöm, hogy fiú csak fiút, lány csak lányt dobhat ki. – a játékosok nem esnek ki , de ha kidobták őket meghatározok valami feladatott és utána visszaállhatnak.
  21. A játékvezető speciális feladatai: : Mindig úgy helyezkedni, hogy mindent belásson, és segíteni betartani a szabályokat. Motiválja azokat, akik nem tudnak jól célozni. Folyamatosan figyelni mindenki biztonságára!
  22. Egyéb/megjegyzés: : Fel kell hívni a figyelmet arra, hogy nagyon gyors a játék, és folyamatos összpontosítást igényel
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gálosné Farkas Andrea