JÁTÉKRA FEL!

Gálné Kelemen Roberta: Füllentő

  1. A játék neve, címe: Füllentő
  2. A játék pedagógiai célja: Társasági ,együttműködési kompetenciák fejlesztése,érzelmi intelligencia fejlesztése
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Székek
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Osztályterem berendezése:székek előkészítése körbe
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Nyolcadikos osztályomnak elmeséltem,hogy végzek egy tanfolyamot,amiből már osztályfőnöki órán kaptak ízelítőt.Megkérdeztem,ki szeretne részt venni a legújabb játékban,így a mai nap,aki ráért itt maradt velem a foglalkozáson.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek el ,a hétvégén hívott a barátnőm,és elmesélte,hogy a kamasz fia,milyen dolgot művelt a hétvégén a barátaival. A barátnőm,nagyon szomorú volt emiatt ,nem is igazán tudta megemészteni- ezt most nem is mesélném el nektek-ezért felhívta a fia barátjának az anyukáját,aki teljesen más történetet mesélt el a barátnőmnek,hogy mi történt a hétvégén a fiúkkal,mint a saját fia! A mostani játékban,ezekre az élethelyzetekre próbálunk megoldást találni.
  17. A játék menete, játékszabályok: Méghozzá,úgy ,hogy hármas csoportokba fogunk szerveződni. Kő-papír-ollóval,szeretném,ha most csinálnánk egy győztes hatos csapatot és egy vesztes hatos csapatot.Ha megvan,akkor a győztesek is,és a vesztesek is párokba szerveződés után,kő-papír -ollóval,megalakítják a vesztes ill. győztes három fős csapatot. Rajta! – -Miután megalakult a 4db három fős csapat,akkor úgy üljünk körbe,hogy a csoportokat lehessen látni! Húzzuk szét a kört. A feladat a következő:adok pár percet,hogy külön vonuljanak a csapatok. A csapatokból egy ember,elmesél egy történetet,ami vele esett meg,olyan történet kellene,amit a többiek ,nem ismernek.Ezt a történet hárman,nagyon jól átbeszélik,minden fontos részletével együtt,hogy annyira tudják,hogy mintha velük történt volna meg.Mind a hárman,tudjanak válaszolni a többi csapat által kérdezett kérdésre….ugyanis a többi csapatnak az lesz a feladata,hogy kitalálja,hogy ki az igazi szereplő a megtörtént esetnél és kik,akik füllentenek és nem ők vettek részt a történetben. A történetet,bárki elmesélheti,az is akivel megtörtént és az is akivel nem! A csapatok egymás után,sorban teszik fel a kérdéseket.Mindig megjelölöd,hogy kitől kérdezel. Pl. Robi,most tőled kérdezem……..Amelyik csapat rájött,hogy ki az igazi és kik a füllentők,jelezzen.Ha eltalálta,kap egy pontot.Ha nem,akkor egy mínusz pontot. Van-e kérdés? Ha mindenki megértette,a csapatok félrevonulhatnak,hogy megbeszéljék a maguk történetét! Van rá, 5percetek. Letelt,az öt perc,gyertek vissza. Van-e olyan vállalkozó kedvű csapat,aki elsőnek szeretné elmondani a történetét?Igen. Akkor kezdődjön a játék.
  18. A játék lezárása: A végeredmény,Hannáéknak 2pontjuk van,Robiéknak 1 és Viruszéknak is 1. Gratulálok,nagyon ügyesek voltatok,igazi kis nyomozók. Most már senki sem tud benneteket becsapni!
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Hogy tetszett a játék? A visszajelzés pozitív volt,nagyon jól érezték magukat a gyerekek,és kérték,hogy az összes játékot játszassam el velük,amiket itt tanultam!
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Nem igazán tudtam rá a választ: csakis az igazat válaszolhatom,de mi van akkor,ha olyat kérdeznek a gyerekektől,amire nem tudja a valós választ. Füllenthet?
  21. A játékvezető speciális feladatai:
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gálné Kelemen Roberta