A játék neve, címe: Levél a karanténban
A játék pedagógiai célja: Memória és, figyelem fejlesztés, ráhangolódás, vidám, örömteli játék pillanatok szerzése.
A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
A baleseti kockázat szintje: közepes
Szükséges biztonsági intézkedések: Felhívom a játékosok figyelmét, hogy helyváltoztatáskor figyeljenek egymásra és kerüljék az ütközéseket, főleg amikor mindenki helyet cserél.
Résztvevők száma: 8 főnél kevesebb, 8-14 fő, 15-20 fő,
Résztvevők életkora: 5 évtől idősebb
Játékidő: 5-10 perc
Helyszín: A játék bárhol játszható
Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
Eszközigény: Székek, karikák, kis szőnyegek vagy csak színes kréta, amivel X-eket rajzolunk, hogy ki hova álljon és egy boríték LEVÉLHULLÁS felirattal.
Technikai igény: Székek, ha van rá lehetőség.
Az előkészítés feladatai: Ha vannak székék vagy kis szőnyegek, akkor körbe helyezni azokat.
Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
A résztvevők bevonásának lehetőségei: LEVÉLHULLÁS c. boríték elkészítése, kidíszítése közösen vagy pár gyerek bevonásával. Esetleg székek elhelyezése közösen.
A játék megnyitása, nyitánya: Mindenki üljön le egy székre! ( Én állok a kör közepén.) Képzeljétek azt, hogy ti erdei állatok vagytok, de sajnos a karantén alatt nem tudtok személyesen találkozni, ezért levélben tartjátok csak a kapcsolatot. Mindenki válasszon egy erdei állatot ( mókus, róka, sün, medve, bagoly, őz, szarvas…) és jegyezze meg mindenki a neveket. A kör közepén áll az erdei postás borítékkal a kezében ( az első körben én leszek), aki indítja a leveleket. Ő mondja hangosan: Levél indul pl. mókus és őz között. Ekkor a 2 játékosnak helyet kell cserélni, de a postás célja, hogy elfoglalja valamelyik helyét. Akinek nem marad helye, ő lesz a postás. Ha felmutatja a borítékot és hangosan mondja: LEVÉLHULLÁS, akkor mindenkinek helyet kell cserélni. Akinek nem jut hely megkapja a borítékot és ő kezdi a játékot.
A játék menete, játékszabályok:Aki hallja a választott nevet, helyet cserél. LEVÉLHULLÁSnál mindenki keres új helyet. Cél: a postás találjon egy üres helyet. Ütközéseket kerüljük!
A játék lezárása: Addig lehet játszani, ameddig a gyerekeknek kedve van és élvezik. Vagy ha valamilyen időkorlát van, ekkor mondhatjuk, hogy pl. Elfogytak mára a postás levelei vagy Véget ért a karantén, már lehet személyesen is találkozni.
Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megdicsérem a a játékosokat, hogy jól megjegyezték a társaik választott nevét, megköszönöm a részvételt, megkérdezem, hogy hogyan érezték magukat, milyen tapasztalatokat szereztek, mit tanultak belőle.
Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az előző játék változata.: Arra indul a levél, aki…
A középen álló mond egy állítást: pl. Arra indul a levél, akinek van kutyája … Ekkor a kutyások helyet cserélnek, az indító pedig leül egy üres helyre. Ha sikerül átadja a borítékot annak, akinek nem jutott hely. Variációk, nehezítés: a. 2 állítást mond egyszerre b. Az indító tagadást mond: pl. Arra indul a levék aki nem 4. osztályos. c. 1 állítás és 1 tagadás
A játékvezető speciális feladatai: Csak a baleset megelőzésére kell figyelni és, hogy addig játsszuk, ameddig érdekli őket, illetve addig amennyi idő áll a rendelkezésünkre.
Egyéb/megjegyzés: A gyerekek élvezték ezt a játékot. A variációknál már komolyabb gondolkodásra volt szükségük, jobban megismerhetik egymást, ha figyelnek a válaszoknál illetve, ha ügyesek, lehet taktikázni is az indítónak.
A játékot lejegyezte: Gallóné Schnepp Andrea