JÁTÉKRA FEL!

Gallai Aletta: Az elvarázsolt óriások

  1. A játék neve, címe: Az elvarázsolt óriások
  2. A játék pedagógiai célja: Alapozó terápián a nagy mozgások fejlesztésén keresztül egy kis év eleji csapatépítés. Célja a törpe, óriás járás és a külsőtalpélen járás gyakorlása, közben társas kapcsolatok alakítása. Ezeknél a gyerekeknél a kudarctűrő képesség fejlesztése mellett (hisz nem biztos, hogy rögtön továbbjut), szerencsés ez a játék, hisz a siker is garantált.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Nincsenek.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Nincs
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: Nincs
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Elkezdem a mesét… Egyszer volt… (ilyenkor körém ülnek)
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy boldog ország, melynek a lakói Ti, óriások voltatok. Egy napon egy gonosz boszorkány tévedt ebbe a nyugodt kis birodalomba. Amint belépett, rejtély, hogy mért, de elvarázsolt mindenkit törpévé. Ahhoz, hogy a varázslatot feloldjuk, próbákat kell kiállnunk. Kő-papír-olló játékot kell egymással játszanotok, a csapatunkból bármelyik törpével. És az a szerencsés, aki nyer, az átváltozik erdei manóvá. A vesztes tovább küzd. Ha már manó vagy, akkor közel a cél. Addig kell keresned másik manókat és játszani velük, amíg nem nyersz. Akkor végre óriásként mehetsz el a birodalomba, hogy leheveredj, és számold a bárányfelhőket.
  17. A játék menete, játékszabályok: 1. megbeszéljük a kő-papír-olló szabályait 2. minden nagy mozgásból teszünk egy kört, javítom az esetleges hibákat (törpe, külsőtalpél, óriás) 3. szabály: Törpe csak törpével, manó csak manóval játszhat. A nyertes varázslata megszűnik, a másik még tovább küzd. Az óriások megpihennek a végén. Fontos a helyes nagy mozgásra való törekvés.
  18. A játék lezárása: Az óriások megpihennek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Amikor fekszenek, pár szóban megdicsérem őket, és mindenki fejét végigsimítom.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Egy-egy gyereket beküldök egy-egy szinten ragadtért. (Egy kislány nem szertett volna beállni. Ő kapta ezt a szerepet a játék vége felé. Hatalmas öröm volt.)
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy esetleg van-e olyan gyerek, aki elakad. Biztatni, dicsérni őket.
  22. Egyéb/megjegyzés: Nagyon élvezték.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gallai Aletta