JÁTÉKRA FEL!

Galic Mária: Hernyó

  1. A játék neve, címe: Hernyó
  2. A játék pedagógiai célja: Örömet okozzon,aktív mozgás,koncentrációt igénylő,ügyesség elősegíti
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: felhívni a gyermekek figyelmét az irányra
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Székek
  12. Technikai igény: Az osztályban a padok eltolása a fal mellé
  13. Az előkészítés feladatai: székekből kör alakítása
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: Több mint 5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A tanulók húzzák szét a padokat és a székeket kör alakban szorosan egymás mellé helyezik.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A rajt szó vagy taps
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki szorosra zárt körbe ül úgy,hogy a székek egymáshoz érjenek. Egy önkéntes a kör közepére áll, így a széke üresen marad. A rajt vezényszóra mindenki megindul s a fenekén olyan gyorsan csusszan át egyik székről a másikra, ahogy csak tud, az óramutató járásával megegyező irányban. Eközben a középső megpróbál leülni valamelyik székre, de mivel a többiek szakadatlan mozognak, sosincs szabad szék. Ha a kör túl lassan mozog, próbálkozzunk két szék felszabadításával és két középső emberrel , aztán 3-mal és 3 szabad székkel. Amikor a játék belendül, menjünk fel 4-ig. Ha a középsőnek sikerül leülni, valaki más foglalja el a helyét . Az érdekesség fokozására bevethetjük, hogy a tanári tapsra megváltozik a mozgás iránya.
  18. A játék lezárása: Akkor zárjuk le ha a tanulók nagyobb része állt a kör közepén.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Minden tanulót megdicsérünk, legügyesebbek azok akiknek mindig jutott szabad hely.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ha túl lassan mozog a kör, próbálkozhatunk két vagy három szék felszabadításával , kettő vagy három középső emberrel. Változtathatjuk a tanári tapsra a mozgás irányát.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Taps vagy a rajt megadása
  22. Egyéb/megjegyzés: Rengeteg megbeszélnivaló akad itt, a kimaradásról, a tömegbe állásról és kívülállásról, a megalázásról és a konfliktusok esetleges felhalmozódásról
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Galic Mária