JÁTÉKRA FEL!

Gajdos Gáborné: Kő, papír, olló csipeszes változata

  1. A játék neve, címe: Kő, papír, olló csipeszes változata
  2. A játék pedagógiai célja: Az erkölcstan órán részvevő tanulók ( ez az osztály fele) ismerjék meg jobban egymást. Új kapcsolatok létesüljenek, játsszanak azokkal is, akikkel egyébként nem szoktak. Játsszunk a játék öröméért, fogadjuk el a vereséget.
  3. A játék jellege: Csoport vagy párképző
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A csipesz megfelelő használata. Ne csípje meg magát vele. Olyan helyre csíptesse, ahol sérülést nem okoz sem magának, sem másnak. Székek közötti balesetmentes közlekedés.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Székek, csipesz.Páronként 4 db.
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A terem berendezése.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az óra eleji ráhangolódás.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Ismertetem a játék címét. Elmesélem a kerettörténetet. A farsangi táncunkkal hozom összefüggésbe, melynek a szereplői macskák és egerek. Az örök ellenségek. Vajon most kik győznek?
  17. A játék menete, játékszabályok: Mindenki párt keres magának, s ketten odaállnak egy székhez. Arra már oda vannak készítve a csipeszek. Megállapodnak, hogy melyik játékos a macska, s melyik az egér. Elkezdik játszani a kő, papír, olló c. játékot. Aki nyer, feltűz a ruhájára 1 csipeszt. Aki veszít, szurkolóvá válik. Végül az nyer, akinek a legtöbb csipeszt sikerült megszereznie. Ha ő macska, akkor a macskák, ha ő egér, akkor az egerek. Játszhatunk egy visszavágót is.
  18. A játék lezárása: A győztes csapatnak gratulálunk. Ezt megelőzi a második helyezést elért csapat megtapsolása.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Beszélünk a játék közbeni érzéseikről. Mi tetszett a már ismert játék ebben a változatában? Ki tudna más kerettörténetet kitalálni ehhez a játékhoz. Segítségül hívhatja gondolataiban az eddig olvasott meséket, történeteket, filmeket ill. az órákon lezajlott beszélgetéseinket (barátságról, ellenségeskedésekről, kibékülésekről, egymás elfogadásáról,stb.).
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Aki szeretné, felolvashatja a többieknek az ő változatát. Nagyon jó ötletekkel álltak elő. Pl.:Ki etesse meg a kutyát otthon? Így döntsék el. Két ország területért harcol, de nem fegyverrel, hanem ezzel a játékkal döntik el, ki nyer el részt a másik országból. Két gyerek olyan szegény volt, hogy csak a kezükkel tudtak játszani. Ők találták ki ezt a játékot.
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyeljen arra, hogy unatkozó gyerek ne legyen.
  22. Egyéb/megjegyzés: Kideríteni, hogy mennyire kedvelték meg ezt a játékot. Az eddig játszott játékok között hol áll a rangsorban.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Gajdos Gáborné