JÁTÉKRA FEL!

Fuzik Ferenc: Egyenesből keresztbe, vagy melyek a játékszabályok

  1. A játék neve, címe: Egyenesből keresztbe, vagy melyek a játékszabályok.
  2. A játék pedagógiai célja: Csapatépítés, figyelem, koncentráció növelése
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések:
  6. Résztvevők száma: 8-14,15-20
  7. Résztvevők életkora: 10+,14+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: 1db labda, vagy valamilyen olyan tárgy ami dobálható.
  12. Technikai igény: Székek, de a földre ülve is játszható.
  13. Az előkészítés feladatai: A székeket körben egymáshoz közel kell elhelyezni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A gyerekek hoznak maguknak egy széket, eldönthetik, hogy a kör mely részén kívánnak ülni.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Képzeljétek el, hogy FBI ügynökök vagytok. Az a feladatotok ,hogy kitaláljátok a játék szabályát, mi alapján történik a négy szó használata. Amelyikőtöknek sikerül kitalálni az találja ki a következő játéknak a szabályát!
  17. A játék menete, játékszabályok: Egyenesből-keresztbe. Minden résztvevőnek körbe kell ülnie, széken. Van egy tárgy (pl.: plüss, babzsák stb…) és azt dobják egymásnak tetszőlegesen, miközben a dobó a következőt mondhatja: – egyenesből – keresztbe, vagy – egyenesből – egyenesbe, vagy – keresztből – egyenesbe, vagy – keresztből – keresztbe, attól függően, hogy a küldőnek és a fogadónak hogyan van elhelyezkedve a lába! (Pl.: Ha a küldőnek keresztbe van a lába, a fogadónak pedig párhuzamosan, akkor azt mondja a küldő, hogy "keresztből – egyenesbe".) A játékvezető ismeri a szabályt, a résztvevőknek közben ki kell találni. A játék tovább játszható, úgy, hogy az a gyerek aki kitalálta a szabályt saját maga alkothat újat. pl: a cipők színe alapján, ruházat alapján, vagy a haj hosszúsága alapján.Ezeknél természetesen már nem az előbb megismert szavakat kell használni, hanem pl: hajviselet esetében: rövid, hosszú, göndör stb.
  18. A játék lezárása: Minden játéknak akkor van vége, ha az adott szabályt megfejtették. Aki a legtöbb szabályt megfejtette az lesz az FBI parancsnok.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Játék végén értékeljük a játékot. Én is kapok egy visszajelzést, hogy a gyerekek hogyan érezték magukat, esetleg hogyan lehetne a játékot izgalmasabbá tenni.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Akinek van megfejtési javaslata az csak a játék vezetőjével közölheti, ha az ötlet helyes akkor elmondhatja a csoport tagjainak.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fuzik Ferenc