JÁTÉKRA FEL!

Fusz-Endrész Mariann: Szék- fotel

  1. A játék neve, címe: Szék- fotel
  2. A játék pedagógiai célja: figyelem, koncentráció, gyorsaság fejlszetése
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Hívd fel a játékosok figyelmét a kellő távolság betartására
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb tér: Tipikusan pl. fogójátékok helyigénye
  11. Kellékigény: semmilyen kellékre nincs szükség
  12. Technikai igény: nincs szükség technikai eszközökre
  13. Az előkészítés feladatai: nincs szükség előkészületekre, ha a terem üres
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: A résztvevők álljanak kellő távolságra egymástól, úgy, hogy játék közben ne tudják megütni, -rúgni egymást
  17. A játék menete, játékszabályok: A teremben elszórva állunk, mindenki a játékvezetőre figyel, arccal vele szemben. A játékvezető a következő szavakat sorolja, a játékosok pedig gyorsan teljesítik, amit kell. – szék: a játékosok ráülnek egy székre (zárt lábbal, egyenes háttal rogyasztanak) – fotel: a játékosok beleülnek egy fotelba (terpeszben rogyasztanak, karok kényelmesen a kartámlán) – asztal : a játékosok az asztal (zárt lábbal törzshajlítás boka-,vagy talajfogással) – cserebogár: a játékosok a bogarak (lekuporodnak a földre, karjuk, lábuk maguk alatt) – döglött cserebogár : a játékosok a bogarak (u.az, mint az előző, csak háton, tehát a láb, kéz felfelé néz)
  18. A játék lezárása: két féleképpen lehet lezárni. – kieséses mód, aki ront, téveszt az utánzásban, az kiesik. Az győz, aki utoljára bent marad. (a kieső játékosok segíthetnek figyelni a többieket – kistanárként- ki ront.) – bent marad minden játékos, de ha ront, akkor 5 guggolást kell csinálnia cserébe.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: : Dicsérd meg a játékosokat, köszönd meg a részvételt, kérdezd meg, hogyan érezték magukat.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: : Nehezítés lehet, hogy egy-egy dolgot egymás után többször mondunk, nem ér bemozdulni a szoborba. És ha már jól megy a játék, akkor gyorsíthatunk a felsoroláson. Még szórakoztatóbb, izgalmasabb lesz a játék.
  21. A játékvezető speciális feladatai: érdemes a szabályokat lassan, egyesével begyakorolni, először sorban, majd keverve mondani. Folyamatosan figyelni kell a játékosok épségére is, figyelni a megfelelő távolságra
  22. Egyéb/megjegyzés: a játékvezetés során a gyerekek élvezték a játékot.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fusz-Endrész Mariann