JÁTÉKRA FEL!

Furtenbacherné Tóth Anita: Kacsintós játék

  1. A játék neve, címe: Kacsintós játék
  2. A játék pedagógiai célja: A figyelem, koncentráció, a reflexek és a gyorsaság fejlesztése a fő cél.
  3. A játék jellege: Energetizáló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Véleményem szerint különös biztonsági intézkedésre nem volt szükség, de a játék előtt ellenőriztem, hogy mindenkinek be van-e kötve a cipője, nehogy futás közben elessenek. Valamint felhívtam a figyelmet, hogy helyváltoztatásnál figyeljenek egymásra.
  6. Résztvevők száma: 21-30
  7. Résztvevők életkora: 5+,7+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: Nem volt szükség semmi kellékre.
  12. Technikai igény: A játéknak nincsen technikai igénye.
  13. Az előkészítés feladatai: A játék nem igényel különösebb előkészítést. A gyerekekkel kipróbáltuk, hogy mindenki tud-e kacsintani. Aki nem tudott, az a játék folyamán a kacsintás helyett, rámutatott arra a gyermekre, aki szeretett volna párnak megszerezni.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Előzetesen beszélgettünk a kacsintásról, hogy mikor, milyen helyzetekben szoktunk kacsintani.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Beszélgettünk arról, hogy senkinek nem jó egyedül és ebben a játékban is az a cél, hogy párt szerezzenek maguknak.
  17. A játék menete, játékszabályok: A társaságot két részre osztjuk úgy, hogy az egyikben eggyel legyenek többen . A kisebb létszámú társaság áll/ül a belső körben, mögöttük egy-egy társ a másik csapatból. Feladat, hogy a társ nélküli játékos párt csábítson magának: rákacsint valakire, aki megpróbál átfutni/ átülni a székére. Ezt a mögötte álló társ úgy akadályozhatja meg, hogy kezeit a vállára teszi. Ha szökés sikeres volt, a hoppon maradt játékos igyekszik párt szerezni. A hátul álló játékosnak lefelé kell néznie és a kezeket a test mellett kell tartani. Félidőben, helyet cseréltek a párok.
  18. A játék lezárása: Amikor úgy láttam, hogy már unják a játékot (kb. 8 perc után), akkor hagytuk abba.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Megkérdeztem, hogy ki érezte jól magát játék közben és miért, illetve hogy volt-e olyan, akinek nem tetszett a játék, és hogy mi volt az oka ennek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk:
  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy a külső körben álló játékosok, ne nézzék a "Kacsintót" és ne hagyják a kezüket a társuk vállán.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Furtenbacherné Tóth Anita