JÁTÉKRA FEL!

Fülöp Bernadett: Flúgos Pingvinnép

  1. A játék neve, címe: Flúgos Pingvinnép
  2. A játék pedagógiai célja: : Vegyes életkorú csoportban dolgozom, a háromszintű differenciálásra nagy hangsúlyt kell fektetnem mindennapi munkám során. Ez a játék nagyon komplex fejlesztési lehetőséged ad számomra, illetve a gyerekeknek is. Figyelemfejlesztés, mozgásfejlesztés, testséma, jobb-.bal oldal differenciálása, mozgáskoordináció, emlékezet fejlesztése, gondolkodás fejlesztése, valamint a téri tájékozódás fejlesztése. A célcsoportomban a gyerek nagy százalékban halmozottan hátrányos helyzetűek, beilleszkedési magatartási, ill. tanulási zavaros,továbbá sajátos nevelési igényű gyerekek.. Ez játék komplex fejlesztést tesz lehetővé, valamit élményt is nyújt a gyermekek számára, felszabadultságot vidámságot teremt mindennapokban. A célom, minél sokoldalúbb differenciált fejlesztési lehetőségek biztosítása az óvodai életük során.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A csoportszoba játékainak elpakolása a szőnyegről, a szőnyeg szabaddá tétele, megfelelő hely biztosítása a játékhoz.
  6. Résztvevők száma: 8-14
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény: : Plüss pingvin,, mint motivációs eszköz, ill. játék helye szőnyeg.
  12. Technikai igény: Nincs
  13. Az előkészítés feladatai: : játékszőnyeg szabaddá tétele.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: A játékra hangolás a következőképpen történik: játékra hívogató dallal kezdeményezem a játékot. A „Ki játszik ilyet?” kezdetű gyerekdallal indítom Ezzel a kis gyerekdallal hívom a gyerekeket a szőnyegre, és kézfogással kört alakítunk.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Miután játékra hívtam őket és kört alakítottunk elmondom a gyerekeknek, hogy ma egy új játékot hoztam nekik. Eléneklem a játékhoz kapcsolódó dalt,, majd megmutatom a csoport plüss pingvinjét .A kispingvin is köszönti a gyerekeket. Majd a kezükbe adom a plüsspingvint, ami „vándorsimiként” körbe megy a gyerekek között, cél a testi érintés jelentősége, az érzelmek fejlesztésének területén.
  17. A játék menete, játékszabályok: .Köralakítás után, ismertetem a játék szabályát. Ezt követően, minden óvodás kisgyereket pingvinné változtatok, a csiribú-csiribá” kezdetű varázsigével, miután elvarázsolnom őket. ill. a kapcsolódó dal eléneklése után elmondom a keretmesét. A keretmese elmondása után . játszunk egy utánzásos játékot, mégpedig utánozzuk a pingvinek járását a szőnyegen közben énekeljük a játékhoz kapcsolódó pingvines dalocskát. a gyerekek szabadon bemozoghatják a szőnyeget. A dal végén megállnak, majd a dal elkezdésekor újra elindulnak a kis pingvinek. Miután eljátszottuk az utánzásos játékot .kétszer, újra kört alakítunk, majd indulhat a játék. 17. A csoportom véleményem szerint ügyesen megoldotta a játékot. A mozgások utánzása a játékban néhány gyereknél. pl. problémát okozott , ennek oka, hogy a testséma, a testképük, téri tájékozódásuk a koordinált mozgásuk még kialakulatlan. Pedagógiai céljaimat sikerült megvalósítanom, a játék során. Feladataim között szerepel továbbá a tanfolyamon megismert játékok kipróbálása, továbbfejlesztése, természetesen a csoportom adott fejlettségi szintjéhez képest. 17. A csoportom véleményem szerint ügyesen megoldotta a játékot. A mozgások utánzása a játékban néhány gyereknél. pl. problémát okozott , ennek oka, hogy a testséma, a testképük, téri tájékozódásuk a koordinált mozgásuk még kialakulatlan. Pedagógiai céljaimat sikerült megvalósítanom, a játék során. Feladataim között szerepel továbbá a tanfolyamon megismert játékok kipróbálása, továbbfejlesztése, természetesen a csoportom adott fejlettségi szintjéhez képest.
  18. A játék lezárása: A játék befejezése úgy történik, hogy elmondom a gyerekeknek, hogy már a kis pingvineknek szükségük van egy kis pihenésre és elmennek ők is a szokásos délutáni pihenőjükre. Visszaváltoztatom őket a csiribú-csiribá kezdetű varázsigéével, újra kis óvodások lesznek.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén leülünk a szőnyegre és megkérdezem ,kinek tetszett a játék, és miért tetszett, Továbbá megkérdezem azt is, hogy szerintük ki volt ma a legügyesebb a játékban, és miért? Majd megdicsérem a gyerekeket, és értékelem, ill. jutalmazom őket szóbeli dicsérettel. A gyerekeknek nagyon tetszett a játék, ,aztt kérték, hogy majd máskor is játsszuk el. Játékvezetői tevékenységemet a továbbiakban igyekszem a mindennapok során fejleszteni,, hogy a csoportom számára minél nagyobb élmény ill. sikerélmény legyen a játék.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Az eredeti játékot a következőképpen változtattam meg: A játékra énekkel csalogattam oda a gyerekeket. Kiegészítettem egy kellékkel (plüss pingvin). „”Vándorsimi” játékot indítottam a kellékkel, ami ( testi érintés a simogatás),az érzelmek fejlesztését segítette. Aztán beleszőttem egy utánzásos mozgásos játékot .Írtam keretmesét a játékhoz .Keretmese: Képzeljétek el létezik valahol nagyon messze a Déli sarkvidéken egy hely, ahol mindig tél van, és nagyon hideg van, ott élnek a pingvinek, a jegesmedvék . Ezek a kis pingvinek nagyon szeretnek táncolni , énekelni, abban reménykednek, hogy ezzel elő tudják csalogatni a napocskát. Énekeljük el a pingvinek dalocskáját. Megváltoztattam a játék eredeti dalát a következőképpen:” A Déli-sarkon él egy csodás pingvin nép., boldogabban él, ha nincsen mindig tél. Süss ki napocska!
  21. A játékvezető speciális feladatai: A csoportom összetétele, fejlettségi szintje többszintű differenciálási feladatot igényelt.
  22. Egyéb/megjegyzés: –
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Fülöp Bernadett, (fulop.virag6@gmail.com)