JÁTÉKRA FEL!

Füleki Éva Katalin: A negyedik

  1. A játék neve, címe: A negyedik
  2. A játék pedagógiai célja: A gyerekek figyelemfejlesztése illetve tudjanak együttműködni, egymásra figyelés.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: Megfelelő távolságra legyenek egymástól.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 7+
  8. Játékidő: 1-5 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Nagyobb kör: Akkora hely, ahol a résztvevők hátra tudnak lépni
  11. Kellékigény:
  12. Technikai igény:
  13. Az előkészítés feladatai: Akkora helyszínt kialakítani, hogy egy nagy körben biztonságosan állva elférjenek.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: nem szükséges előkészület
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei:
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Egyszer volt hol nem volt volt egyszer eg szeleburdi kis oroszlán aki nem tudott megtanulni 4-ig számolni. Hiába mondta neki anyukája apukája, rakosgáttak lábujjait ide-oda, de sehogy sem sikerült neki. Gyerekek segítsünk a mi kis oroszlánunknak, de nem tudom hogy itt mindenki tud-e 4-ig számolni? Számoljunk csak el……Ügyesek vagytok
  17. A játék menete, játékszabályok: A játékosok körben állnak. Mindenki figyeljen egyásra (ez a célom). Jobbra haladva (emeld fel a jobb kezedet!- meggyőződök róla, hogy mindenki tudja merre van a jobb) számolunk 4-ig,1,2,3,4 és utána a következő újra 1-et mond. Próbakör indul! (Megérintek valakit és az kezdi az 1-gyel). Kívülről figyelem a kört. Most aki eltéveszti az már kiesik! Továbbfejlesztés 1: -Ügyesek voltatok! Most annyiban változik a játék, hogy akire a 4 jut nem mondja ki, hanem előre lép egyet a körből, és a következő 1-gyel folytatja. (Próbakör, ha látom hogy értik a játék indul.) Aki téveszt az kiesik. ( 3-4 kör játék) Továbbfejlesztés 2: Amikor a 4-es számhoz érünk, a negyedik belép és mindenki egyszerre mondja hogy 4! (1,2,3, a 4. nem mond semmit csak belép mindenki más viszont egyszerre mondja hogy 4!) Továbbfejlesztés 3: Ugyanez a játéksor úgy hogy a körben arccal kifelé fordulnak (ilyenkor már nem látják csak hallják egymást)
  18. A játék lezárása: Most már boldogan játszotok együtt! Ti vagytok a kis oroszlán játszópajtásai… csak a füleddel figyelsz… azért mert most már tud 4-ig számolni, tud együtt játszani a gyerekekkel.
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: Nagyon ügyesek voltatok! Kinek tetszett ez a játék? Mire másra tudnánk még megtaítani őt? Például az ABC-re vagy a ritmusértékekre: tá-ti-ti-tá…
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Mire másra tudnánk még megtaítani őt? Például az ABC-re vagy a ritmusértékekre: tá-ti-ti-tá… Mókusnak 3 fiacskája van és mindegyiknek ad egy mogyorót.minden nap a hatalmas téli raktárából….1-3ig, hétfőn kezdi a 4-re mindig a hét adott napját kell mondaniuk..( 1,2,3 hétfő) Kedden megint oszt mókusmama mogyorót (1,2,3 -kedd) stb….
  21. A játékvezető speciális feladatai: Aki eltéveszti azt javítom, ha pedig kiesére játszuk akkor figyelem hogy ki hibázott, az kiáll a körből, a következő játékos veszi át a szerepet.
  22. Egyéb/megjegyzés:
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Füleki Éva Katalin