JÁTÉKRA FEL!

Frankó Rita: Szókirály(Az elsajátítandó ismeretektől függően változhat: Számkirály, Szófajkirály, Szorzókirály,Wortkönig, Zahlenkönig…)

  1. A játék neve, címe: Szókirály (Az elsajátítandó ismeretektől függően változhat: Számkirály, Szófajkirály, Szorzókirály,Wortkönig, Zahlenkönig…)
  2. A játék pedagógiai célja: Az ismeretek könnyebb elsajátítása, gyakorlása.
  3. A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: A középső padokat úgy kell igazítani, hogy kényelmesen körülállhassák a gyerekek. A székeket betoljuk szorosan a pad mellé.
  6. Résztvevők száma: 15-20
  7. Résztvevők életkora: 5+
  8. Játékidő: 5-10 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: Egy korona kartonból, dekorpapírból
  12. Technikai igény: nincs
  13. Az előkészítés feladatai: A kör kialakítása. Más variációknál, kártyák.
  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: Az egyéb variációkhoz a kártyákat készíthetik a gyerekek
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Az Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy király, aki a legjobban tudta a….(ugyanezt németórán németül) Ezzel a játék keretmeséjét is megadjuk.
  17. A játék menete, játékszabályok: A keretmese ismertetése után a gyerekek kört alakítanak, így jól láthatják egymást. A nyitányból már megtudhatták, milyen királyt keresünk. A körön kívül a játékvezető két -két gyereket szólít , akik megkapják a feladványt ( például: egy szorzást) amelyikőjük gyorsabban mondja ki a helyes megoldást állva marad, a másik leguggol, vagy leül. (A játékvezető a párok választásánál tud differenciálni.) Ha a páros egyik tagja sem tudja a helyes választ, akkor a leggyorsabban jelentkező, már kiesett játékos megmondhatja azt és így ő visszaállhat a játékba. Az lesz a király, aki a legvégén marad.
  18. A játék lezárása: Koronázási ceremónia( a király egész órán viselheti a koronát).
  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A korona viselése a jutalma a győztesnek.
  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Ezt a játékot a tanítási óra több fázisában lehet játszani: Az óra elején ráhangolódásként az előző ismereteket lehet átismételni. Az új anyag gyakorlásaként az óra közepén. Óra végén pedig, akár levezetésként, vagy az órai munka jutalmazásaként, értékeléseként. Szinte minden tanórán lehet alkalmazni: matematika, nyelvtan, idegen nyelv stb. Köralakítás nélkül, csak a padjuk mellett állva is játszhatják a gyerekek, vagy a szabadban. Ha frontálisan irányítjuk a játékot, lehet a feladványhoz kártyákat is használni.
  21. A játékvezető speciális feladatai: A játék mindenki számára jól érthető beszéd, körültekintően kiválasztott páros, a feladványok megfeleljenek a követelményeknek és tanultaknak.
  22. Egyéb/megjegyzés: Mivel irányított a párosok kiválasztása, így alkalom nyílik arra, hogy a játék mindenki számára élvezhető legyen, ne legyen egyoldalú és unalmas. A gyerekek így motiváltabbak, hiszen a lehetősége mindenkinek meg van a nyerésre és akár el is sajátíthatja az anyagot játék közben.
  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Frankó Rita