JÁTÉKRA FEL!

Frankel Beatrix: Hazudós, becsapós játék

  1. A játék neve, címe: Hazudós, becsapós játék
  2. A játék pedagógiai célja: stratégiai gondolkodás fejlesztése, személyiség megismerése, szórakoztatás.
  3. A játék jellege: Együttműködési
  4. A baleseti kockázat szintje: Alacsony
  5. Szükséges biztonsági intézkedések: ——
  6. Résztvevők száma: -8
  7. Résztvevők életkora: 10+
  8. Játékidő: 10-15 perc
  9. Helyszín: A játék bárhol játszható
  10. Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni
  11. Kellékigény: dobókockák 2db. , büntetőlapok vagy kavicsok vagy pálcikák ( attól függ hányan vannak de kb. 20db/ 4fő
  12. Technikai igény: dobókockák 2db. , büntetőlapok vagy kavicsok vagy pálcikák ( attól függ hányan vannak de kb. 20db/ 4fő
  13. Az előkészítés feladatai: büntetőlapok, dobókockák előkészítése, asztal, székek berendezése.

  14. Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc
  15. A résztvevők bevonásának lehetőségei: a kellékek közös előkészítése. Ha nincs büntetőlapocska, akkor azok legyártása vagy helyette kavicsok gyűjtése.
  16. A játék megnyitása, nyitánya: Most egy olyan játékot fogunk játszani, amelyben kiderül, hogy ki az aki többnyire igazat mond és ki a leghazudósabb. Persze a játékban lehet majd taktikázni és blöffölni is. 

  17. A játék menete, játékszabályok: Egy asztal körül körben ülnek a résztvevők. A büntetőlapocskákat középre letesszük. A soron következő mindig két kockával dob és felül kell dobnia az előző játékos dobását. A kockán lévő két érték egy kétjegyű számot alkot, ahol a nagyobb érték áll a tízesek helyén.( pl. 4-es és 2-es = 42! ha vki 24-et mond az biztosan hazudik!) Nem mutatjuk meg azonban rögtön a dobott számot, csak az lesi meg, aki dobta és füllenthet magasabb értéket is, mint amit dobott. A következő játékosnak be kell jelentenie, hogy elhiszi-e amit a társa mondott vagy nem. Ha elhiszi, akkor átveszi a kockákat és dob anélkül , hogy kiderülne mit dobott a társa, ekkor dobásával felül kell múlnia az előző értéket. Ha nem sikerül nagyobbat dobnia, akkor ő kap egy büntetőlapocskát, ha nagyobbat dob , akkor a társáé a lapocska. Ha nem hiszi el, akkor meg kell mutatni és ha igaz a bemondott érték , akkor az vesz egy büntetőt aki ártatlan elődjét meggyanúsította. Ha nem igaz igaz az érték, akkor a leleplezett hazug kapja a büntetőcédulát. Minden büntetés után újra dobással és tetszőleges értékkel kezdi a licitálást a soron következő. 

  18. A játék lezárása: A játék véget ér amikor elfogytak a büntetőcédulák. Akinek a legtöbb van az a leghazudósabb, akinek a legkevesebb Ő a győztes. 

  19. Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A nyertes megdícsérése, Ő kezdheti a következő játékot. Az egyéni stratégiák megbeszélése, megvitatása . 

  20. Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: átszhatják párban is ekkor egyeztethetik a stratégiát. Nehezítés : játszhatjuk 3 dobókockával is, ekkor már háromjegyű számaink lesznek. 

  21. A játékvezető speciális feladatai: Figyelni, hogy jól megértették-e a szabályokat és ne legyen csalás. Feloldani az esetleges feszültséget.
  22. Egyéb/megjegyzés: Érdekes számomra, hogy a gyerekek nagyon kedvelik ezt a játékot, mert belevihetik egy kicsit a személyiségüket és lehet viccelődni közben. Matematika szakos tanár vagyok, ezért előnyben részesítem a dobókockás vagy bármely módon a matek órához kapcsolható játékokat.

  23. A foglalkozásról készült fotó/videó: 
  24. A Játékot lejegyezte: Frankel Beatrix