JÁTÉKRA FEL!

Francz-Horváth Vivien: Ki bújt el a takaró alá?

A játék neve, címe: Ki bújt el a takaró alá?

A játék pedagógiai célja: Figyelemfejlesztés

A gyermekek próbálják meg felidézni a kirakott plüssöket/ csoporttársaikat, hogy ki rejtőzhet a takaró alatt.

A játék jellege: Bemelegítő, ráhangoló

A baleseti kockázat szintje: alacsony

Szükséges biztonsági intézkedések: Biztosítom a helyet, időt és eszközöket a játékhoz. A megfelelő játéktérhez az asztalokat kicsit hátrébb húzom és a nagy szőnyegen körben helyezkedünk el, hogy mindenkinek rálátása legyen a szőnyeg közepe felé. Különösebb biztonsági intézkedést nem igényel. Felhívom a figyelmüket, hogy ne szaladva menjenek ki a dadusnénivel a mosdóhelyiségbe.

Résztvevők száma: 8-14 fő, 15-20 fő, 21-30 fő,

Résztvevők életkora: 5 évtől fiatalabb

Játékidő: 10-15 perc

Helyszín: A játék bárhol játszható

Helyigény: Kör: Akkora hely ahol a résztvevők körbe tudnak állni/ülni

Eszközigény: 1 db nagyméretű esztétikus takaró

Eleinte 4-5 db plüss, majd emelhetjük a számukat. (Mi a kis csoportos óvodásokkal 2,5-3,5 évesekkel 7 db plüssel játszottuk)

Technikai igény: Szeretjük alkalmazni a csoportban az IKT eszközöket, ezáltal színesíthetjük a játékokat. Zene: Halász Judit: Bújócska

Az előkészítés feladatai: Kiválasztunk a gyerekekkel közösen 7 db plüssöt a játékhoz.

Az előkészítéshez szükséges idő: 0-5 perc

A résztvevők bevonásának lehetőségei: Elsődlegesen zenével terveztem motiválni őket, és egy plüssel kezdtem körbe járni, hogy Sün Tihamér szeretne bújócskázni a barátaival. Kiket hívjon meg a játszani?

A játék megnyitása, nyitánya: Sün Tihamér bújócskázni szeretne a barátaival, de nem tudja, kiket hívjon-el játszani… Segítünk neki keresni még 6 játszópajtást? Úgy lesz igazi a móka. (Differenciálás: Egyik kisfiú, nagyon ügyesen számol, hogy felkeltsem az érdeklődését őt kérem meg, hogy segítsen nekem számolni). Nagyon ügyesek vagytok! El is jött hozzá 6 jó barátja.

A játék menete, játékszabályok:Körben leülünk a szőnyegre. Plüss elkapással kezdünk: mondom a gyermek nevét akinek dobom a plüssöt. (Jól kapd el, nehogy leessen!) Ezután középre tesszük a 7 barátot. Mindig kiválasztok 1-1 gyereket aki a dadusnénivel kimegy a mosdóba, hogy ne lássa kit bújtatunk el. A többiekkel közösen, csöndben kitaláljuk, hogy melyik plüss barát bújjon el a takaró alá. Ekkor behívjuk a gyereket, hogy próbálja kitalálni, ki lehet a takaró alatt. Ha nem jut eszébe, akkor a többi gyerekkel segítünk neki (milyen hangot ad ki az állat, mit eszik, mi borítja a testét, esetleg melyik csoporttársának az a jele).

Néhány kör után, hogy ne legyen unalmas a játék, módosítjuk kicsit. Körbenézünk, megfigyeljük a körben ülő csoporttársakat. Most a csoportba járó gyerekek közül bújik majd valaki a takaró alá. Segíthetünk a kintről jövő gyermeknek, ha nem találja ki, hogy ki bújt a takaró alá. (pl: hajszín, kivel szokott nagyokat játszani, kidughatja a cipőcskéjét, énekelhet egy dalt).

A játék lezárása: Amikor már lankad a gyerekek figyelme, vagy már sorra került mindenki, akkor zárom le a játékot. Beesteledett, elfáradtak Sün Tihamérék a nagy játékban. Vigyük őket aludni.

Szunnyadj kisbaba c. dal éneklése – megpihenés a szőnyegen

Értékelés, jutalmazás, feldolgozás: A játék végén megdicsérem a gyerekeket, egyénileg és csoportosan is. Dicséretet alkalmazom a játék egésze alatt.

Lehetséges továbbfejlesztések, variációk: Hallásfejlesztés: Takaró alatt 2 tárgy összeütése (pl.: két fakocka) vagy hangszer megszólaltatása. Hallás útján kitalálni hogy mi lehet

A játékvezető speciális feladatai: Mindenki sorra kerüljön. A gyermekek ismerete is fontos, hiszen tudom 1-1 gyermek mennyire kitartó a játékokban, Őket igyekszem lehetőleg a játék elején felszólítani, szerephez juttatni, annak érdekében, hogy tovább fenn tudjam tartani az érdeklődését. Aki nem szeretne részt venni a játékban, annak egyéb elfoglaltságot javasolok. A játék napján mindenki részt vett a játékban.

Egyéb/megjegyzés: Nem szeretném, ha a képek bárhol megjelennének, köszönöm.

A játékot lejegyezte: Francz-Horváth Vivien